plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۳۲۲۸
معاون مطبوعاتی خبر داد

فرآیند توزیع سه هزار تن کاغذ به مطبوعات عملیاتی شد

اختصاص ۴۰ میلیون دلار ارز برای نشریات و مطبوعات
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۳۰۰۰ تن کاغذ تا دوهفته آینده به مرور در اختیار نشریات و مطبوعات قرار می‌گیرد.
فرآیند توزیع سه هزار تن کاغذ به مطبوعات عملیاتی شد
به گزارش ایصال نیوز از وزارت ارشاد، محمد خدادی با بیان اینکه ۴۰ میلیون دلار ارز برای نشریات و مطبوعات و ۴۰ میلیون دلار ارز دولتی برای کتاب اختصاص یافته است، افزود: از ۴۰ میلیون دلار ارز دولتی تاکنون ۳ میلیون دلار ارز تخصیص و تامین شده است و در این هفته توزیع ۱۰۰۰ تن کاغذ از ۳۰۰۰ تن کاغذ آغاز شده است که تا این لحظه ۳۰۰ تن آن توزیع شده است و ۲۰۰۰ تن نیز که ارز آن تامین شده در حال ورود به کشور است و تا دو هفته آینده این کاغذ‌ها در اختیار نشریات و مطبوعات قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین حدود ۱۷ هزار تن پیش فاکتور (پروفرم) واردات کاغذ مورد تایید قرار گرفته و بخش اعظم تخیصیص ارز آن انجام شده است که پیش بینی می‌کنیم توزیع این کاغذ‌ها نیز برای شهریور، مهر و آبان باشد چراکه بر اساس وعده‌ای که بانک مرکزی داده است به مرور کاغذ در تناژ‌های مختلف تامین ارز می‌شود.

خدادی افزود: مراحل اولیه واردات کاغذ با توزیع ۳۰۰۰ هزارتنی کاغذ انجام شده و وارد کنندگان مشخص و نیاز روزنامه‌ها پیش بینی شده است.

وی درخصوص نظام توزیع این کاغذ‌ها گفت: تیراژ اعلامی و تیراژی که چاپخانه به ما اعلام می‌کند، شاخص توزیع است و با وجود ۱۵۰۰ نشریه که در کشور درحال چاپ است، اولویت توزیع، با روزنامه‌های کثیر الاتشار است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در ۵ گروه می‌توانیم رسانه‌ها را تقسیم کنیم و به میزانی که تقاضا وجود دارد کاغذ در اختیار آن‌ها قرار دهیم و چون اصل بر شفافیت است، کاغذ‌های وارداتی و توزیعی در سایت معاونت مطبوعاتی قرار می‌گیرد و عدالت توزیعی برقرار می‌شود البته نیاز به بازنگری در شمارگان (تیراژ) رسانه‌ها و به روز سازی آن‌ها وجود دارد که در مسیر انجام است.

وی با اشاره به اینکه کاغذ به میزان کافی در کشور وجود دارد، اما تقاضای کاغذ به قیمت ارزان داریم زیاد است، افزود: کاغذ‌هایی که با ارز نیمایی وارد می‌شود به وفور است و مطبوعات زیادی هم از کاغذ‌های نیمایی استفاده می‌کنند که امروز از قیمت ۱۸ هزار تومان به قیمت تثبیتی ۱۱ هزار تومان رسیده است.

خدادی در پایان گفت: از دو قشر روزنامه نگاران و چاپخانه‌ها تشکر می‌کنم که برغم کمبود‌ها سرپا ماندند و رورزنامه‌ها را منتشر و چاپ کردند و نگذاشتند اختلالی در روند انتشار روزنامه‌ها ایجاد شود و امیدوارم در هفته‌های آینده موضوع کاغذ ارزان را حل کنیم.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما