plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۶۳۸۲

هیأت بلندپایه قطر وارد عربستان شد

ریاض میزبان نشست شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس
خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد: هیأت بلندپایه اعزامی این کشور به ریاست «عبدالله بن ناصر»نخست وزیر قطر برای شرکت در جلسه سران شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس که امروز سه شنبه در عربستان برگزار می‌شود، وارد ریاض شد.
هیأت بلندپایه قطر وارد عربستان شد
به گزارش ایصال نیوز، چهلمین نشست سران شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس، عصر امروز سه شنبه در ریاض آغاز می‌شود.

به گزارش الجزیره، نشست مقدماتی این اجلاس در سطح وزیران شورای همکاری خلیج فارس دیروز پس از بحث بر سر نامزد پیشنهادی کویت «نایف الحجرف» برای تصدی منصب دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به کار خود پایان داد.

هیأت اعزامی قطر به ریاست «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست وزیر و وزیر کشور قطر در این نشست حضور خواهد داشت.

وزیران خارجه کشورهای عضو این شورا در نشست دیروز خود اعلام داشتند که نشست سران در این دوره بر گسترش و تقویت همکاری مشترک، تحقق خواسته‌ها و وحدت و برادری تأکید دارد.

بر اساس این گزارش با وجود اینکه چهلمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض عربستان برگزار می‌شود، اما امارات متحده عربی ریاست این دوره را پس از عمان که رئیس سی و نهمین دوره این اجلاس بود، بر عهده خواهد داشت.

ملک سلمان پادشاه عربستان هفته گذشته همه سران عضو شورا و از جمله «تمیم بن حمد» امیر قطر دعوت کرد که در این اجلاس شرکت کند. روابط قطر با عربستان بیش از دو سال است که قطع شده است،‌ هرچند همین دعوت و تلاشهای هفته های اخیر کویت حاکی از آن است که، روابط دوحه و ریاض رو به بهبودی است.

«عبداللطیف الزّیانی» دبیرکل فعلی شورای همکاری خلیج فارس در گفتگو با رسانه های سعودی، گفت: برگزاری این نشست بیانگر افزایش همکاری و حاکمیت روزافزون روابط برادرانه میان همه کشورهای عضو این شورا برای عبور از سختی ها و تهدیدات است.

انتهای پیام/*
۹
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما