plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۶۲۰۳

استمداد استاندار و شیوخ عشایر نجف برای پایان درگیری های خونین

سران و شیوخ عشایر نجف با صدور بیانیه ای بر دفاع از مردم و امنیت شهر نجف هم قسم شدند و خواستار آزادی بازداشت شدگان، محاکمه حمله کنندگان به تظاهرات مسالمت آمیز و توقف ناامنی و درگیری ها شدند. آنان همچنین در نامه ای به مقتدی صدر از وی خواستند برای پایان دادن به خشونت ها در نجف اقدامی انجام دهد.
استمداد استاندار و شیوخ عشایر نجف برای پایان درگیری های خونین
به گزارش ایصال نیوز، با توجه به ناآرامی های چند روز اخیر در ناصریه، کربلا و به ویژه در نجف اشرف، تنش و درگیری میان تظاهرکنندگان و افراد مسلح با نیروهای امنیتی، پس از چند ساعت آرامش نسبی، دوباره از سرگرفته شد. به گزارش سومریه نیوز،درگیری ها در شهر نجف بیشتر در میدان الثوره و اطراف مرقد محمدباقر حکیم و مجتمع فرهنگی آن می باشد.

همچنین به گزارش اسکای نیوز، دوشنبه شب در شهر کربلا نیز درگیریها در اطراف ساختمان استانداری ادامه پیدا کرد و تاکنون 20 نفر مجروح برجای گذاشته است است. نیروهای امنیتی کربلا از مردم درخواست کرده اند با پرهیز از خشونت و درگیری، جنبه مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند.

همچنین شیوخ عشایر نجف در نامه ای از مقتدی صدر خواستند که در اوضاع جاری نجف دخالت کند و با حمایت از مرقد حکیم و ارائه راه حلی به حوادث خونبار نجف پایان داده شود.

استاندار نجف نیز با استمداد فوری از مسئولان بلندپایه در بغداد، از آنان خواست استان نجف را از گرفتار شدن در درگیریهای خونبارِ تمام عیار نجات دهند.

در شهر ناصریه که همچنان در عزای کشته شدن بیش از 35 تن از جوانان خود سوگوار است، تظاهرات ادامه دارد و مردم خواستار شناسایی و محاکمه عوامل کشتار مردم استان ذی قار و شهر ناصریه هستند.

در تظاهرات مسلحانه عشایر شهر ناصریه، مردم تهدید کردند که اگر مسئولان اقدام فوری برای شناسایی و مجازات عاملان کشتار جوانان آنان نکنند، مردم انتقام کشته شدگان را خواهند گرفت. 

بر اساس آخرین گزارش سومریه نیوز، غانم العنکوشی فرمانده پلیس نجف با معتمدین و شیوخ عشایر و افراد مسلح مسئول حفاظت «مجتمع و مرقد حکیم» در نجف اشرف در  حال مذاکره برای پایان دادن به خشونت ها و درگیری ها می باشد. در ناآرامی های شب گذشته شهر نجف دهها نفر از معترضان زخمی شدند.

شیوخ عشایر نجف روز دوشنبه در بیانیه ای بر دفاع از مردم و امنیت شهر نجف هم قسم شدند و خواستار آزادی بازداشت شدگان، محاکمه حمله کنندگان به تظاهرات مسالمت آمیز و توقف ناامنی و درگیری ها شدند.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما