plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۵۸۲۰
با وساطت مصر در جریان است

آغاز فرآیند آتش‌بس میان جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی

نتانیاهو تسلیم شرایط جهاد اسلامی شد
پس از دو روز بمباران خونین غزه و شلیک حدود 400 راکت به سوی اسرائیل اشغالگر، منابع رسانه ای از اجرای توافق آتش بس میان گروه مقاومت جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی از بامداد پنجشنبه و با نظارت مصر خبر دادند. جنبش حماس به دلیل توافقات قبلی در این درگیری ها مشارکت نداشت.
آغاز فرآیند آتش‌بس میان جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی
به گزارش ایصال نیوز،از بامداد امروز پنجشنبه با وساطت دولت مصر، جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اجرای آتش بس و توقف درگیری ها در غزه توافق کردند.

شبکه الجزیره قطر به نقل از منابع موثق اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی و رژیم صهیونیستی بنا به درخواست مصر با برقراری آتش بس از ساعت 5/5 صبح امروز پنج شنبه موافقت کرده اند.

این توافق پس از حدود دو روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ موشکی جهاد اسلامی فلسطین به شهرکهای صهیونیست نشین اجرا می شود.

در آخرین ساعات دیشب نیز در حمله موشکی این رژیم به غزه 6 نفر از یک خانواده به شهادت رسیده و بیش از 12 نفر مجروح شدند. در این رشته حملات برق بخش هایی از غزه قطع شد و دهها خانه کاملا ویران شد. شمار شهدای فلسطینی طی دو روز گذشته به 32 نفر و شمار زخمی ها به بیش از 80 تن رسید. شهید بهاء ابو العطا، از فرماندهان گردان قدس و همسرش از اولین شهدای این حمله بودند.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی با اعلام اینکه توافق بدست آمده پس از پذیرش شروط مقاومت توسط رژیم صهیونیستی به مرحله اجرا درآمد، افزود: با ایستادگی مقاومت اسلامی فلسطین در مقابل متجاوزان صهیونیستی و در هم شکسته شدن هیبت نتانیاهو، در نهایت توافق آتش بس اجرا شد.

محمد الهندی عضو ارشد دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز در گفتگو با شبکه الجزیره تأکید کرد: توقف طرح ترور فلسطینی ها، حفاظت از جان شرکت کنندگان در «تظاهرات هفتگی بازگشت» و آغاز عملی روند پایان دادن به محاصره غزه سه شرط مهم جهاد اسلامی برای پذیرش آتش بس بود.

روز گذشته نیز «مصعب ابوبریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عاجزانه به دنبال برقراری آتش‌بس در نوار غزه است، تاکید کرد این رژیم باید به طور کامل تاوان جنایت‌های اخیرش را پس بدهد.

«زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی دیروز اعلام کرد مقاومت فلسطین تنها در صورتی حاضر به توقف حملات تلافی‌جویانه است که رژیم صهیونیستی سیاست ترور و حمله به راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه را کنار بگذارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما