plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۵۶۵۲

اردوغان: همسر ابوبکر البغدادی را دستگیر کردیم

بازداشت خواهر، همسر، عروس و داماد بغدادی
اردوغان با اشاره به آمریکا و غرب گفت: غرب که همواره اصطلاح "تروریسم اسلامی" را به کار می‌برد ابتدا باید در آینه نگاهی به خود بیندازد. اگر به دنبال تروریست هستید، آنان نزد شما هستند.
اردوغان: همسر ابوبکر البغدادی را دستگیر کردیم
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در برنامه‌ای به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده الهیات دانشگاه آنکارا اظهار داشت: برای نخستین بار اعلام می کنم، عملیات علیه خانواده ابوبکر البغدادی را آغاز و همسر او را دستگیر کردیم.
وی در ادامه تصریح کرد: تروریست برای رسیدن به هدف منحرف خود، با چشم بسته خون بی‌گناهان را می‌ریزد. لذا مسلمان به ترور دست نمی‌زند. غرب که همواره اصطلاح "تروریسم اسلامی" را به کار می‌برد ابتدا باید در آینه نگاهی به خود بیندازد. اگر به دنبال تروریست هستید، آنان نزد شما هستند.
رئیس جمهور ترکیه (با اشاره به آمریکا)گفت: برای شناخت چهره واقعی فتو تنها کافی است که به محل اقامت سرکردگان این گروه و حامیان آنها نگاه کنید. به این سرکرده گروه، ویلایی در باغی به وسعت 400 هکتار داده‌اند، آنها از سال 1999 در پنسیلوانیا از این فرد میزبانی و حمایت می کنند. سرکرده گروه تروریستی فتو در روز 15 جولای باعث شهادت 250 تن از شهروندانمان شدند. اردوغان تاکید کرد: کشورهای زیادی به ما حمله می‌کنند. آیا چون آنها به ما حمله می‌کنند ما نیز باید مانند گذشته در مقابل آنها تسلیم شویم؟ نمی‌توانیم تسلیم شویم. باید استقامت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ترکیه در عرصه صنایع دفاعی 70 درصد به خودکفایی رسیده‌ است، گفت: ترکیه امروز پهپادهای خود را تولید می‌کند؛ به هیچ وجه از خارج وارد نمی‌کنیم. به صادرات سالانه 2.5 میلیارد دلاری در صنایع دفاعی دست یافته‌ایم.
همچنین رویترز به نقل از یک مقام ترکیه ای که نخواست نامش ذکر شود گزارش داد روز سه شنبه «رسمیة عواد» خواهر ابوبکر البغدادی به همراه همسر و عروس و داماد بغدادی در ترکیه بازداشت شده و بازجویی از آن‌ها آغاز شده است. به هنگام بازداشت خانم عواد پنج کودک نیز همراه او بوده‌اند.
این مقام تصریح کرد: «امیدواریم گنجینه‌ای از اطلاعات را از خواهر بغدادی درباره فعالیت‌های داخلی داعش به دست بیاوریم.»
انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما