plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۵۵۱۰
در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی

وزیر آموزش و پرورش: اگر آموزش اصلاح نشود ثمرات توسعه را تخریب می‌کند

ضرورت تحول در آموزش و پرورش
محسن حاجی میرزایی گفت: اگر در جامعه ای یادگیری و آموزش اصلاح نشود ثمرات توسعه را تخریب می‌کند و هم اکنون بخش عظیمی از اقشار مختلف جامعه فاقد مهارت های مشارکتی برای نیل به توسعه هستند.
وزیر آموزش و پرورش: اگر آموزش اصلاح نشود ثمرات توسعه را تخریب می‌کند
محسن حاجی میرزایی پنجشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در محل استانداری این استان برگزار شد افزود: اگر در جامعه ای یادگیری و آموزش اصلاح نشود ثمرات توسعه را تخریب می‌کند و هم اکنون بخش عظیمی از اقشار مختلف جامعه فاقد مهارت های مشارکتی برای نیل به توسعه هستند.

وی ادامه داد: این که در بخش هایی از حاشیه شهر مشهد سرانه فضای آموزشی ۲ /۱متر مربع است فوق العاده نگران کننده است، البته با توجه به شرایط ویژه شهر مقدس مشهد و مهاجر پذیری این شهر تبعیض مثبت ویژه ای برای اختصاص اعتبارات به این شهر قایل هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید لااقل بتوانیم سرانه فضای آموزشی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد را به حد متوسط کشوری برای هر دانش آموز نزدیک کنیم.

حاجی میرزایی افزود: باید از مکان هایی که بلا استفاده است برای رفع این مشکل استفاده شود و در جذب اعتبارات یک سوم از منابع آموزش و پرورش، یک سوم از منابع ملی و یک سوم  از ظرفیت خیرین مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برای حل عاجل این مشکل در حاشیه شهر مشهد الزام داریم که با همکاری استانداری از ظرفیت های شرکت های بزرگ اقتصادی منطقه استفاده شود و این شرکت ها هزینه های اجتماعی خود را به بخش آموزش اختصاص دهند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست بر ضرورت حل فوری مشکلات کمبود فضای آموزشی مناطق حاشیه ای شهر مشهد تاکید کرد.

علیرضا رزم حسینی افزود :استان خراسان رضوی به دلیل شرایط ویژه فرهنگی مذهبی از مهمترین مناطق مهاجر پذیر کشور است و اینکه در مناطق حاشیه ای شهر سرانه فضای آموزشی یک و دو دهم متر مربع است یک فاجعه است.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش پرورش اماکن راکد را شناسایی و معرفی کنند تا ما با سرمایه گذار و شهرداری ها تهاتر کنیم و برای حل این مشکل به مشارکت جمعی نیاز است و اعتبارات دولتی کفاف رفع فوری این مشکل را نمی دهد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حاشیه شهر مشهد هشت محله را هدف قرار داده ایم و دنبال این هستیم با اختصاص زمین ها و امکانات راکد، سرانه متوسط فضای آموزشی این مناطق را افزایش دهیم و آمادگی داریم به هر میزان که آموزش و پرورش برای حل مشکلات آموزشی حاشیه شهر مشهد اختصاص دهند معادل آن را از اعتبارات استانی اختصاص دهیم.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس خراسان رضوی هم در این نشست گفت: هم اکنون سرانه متوسط فضای آموزشی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد به ازای هر دانش آموز ۲/۲ متر مربع است که این میزان حد متوسط در استان ۲ / ۴متر مربع و در کشور ۲ / ۵ متر مربع است.

جاسم حسین پور افزود :این شاخص در مناطق محروم جاده قوچان ۲ /۱، گلشهر ۴ / ۱ و خواجه ربیع ۸ / ۱ متر مربع به ازای هر دانش آموز است.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل نیازمند ۲۵۶ هزار متر مربع فضای آموزشی با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم تا به سطح متوسط استانی فضای آموزشی برسیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز گفت: این دانشگاه با بیش از شش هزار دانشجو در بخش پسران و دختران، از کمبود امکانات در بخش خوابگاهی در رنج است،

رمضانعلی نیری افزود: اکثر ساختمان های موجود نیز فرسوده است، که نیازمند تجهیز خوابگاه های تازه تاسیس و اختصاص ساختمان های جدید به این منظور است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما