plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۳۴۸
ترکیه گرفتار چالش جنگ در سوریه

اردوغان: موج تازه مهاجرت سوری‌ها به ترکیه قابل پذیرش نیست

خشم ترکیه از ارسال سلاح توسط امریکا برای تروریست ها
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: موج جدید مهاجرت سوری‌ها به سمت ترکیه دیگر امکان پذیر نیست. 
اردوغان: موج تازه مهاجرت سوری‌ها به ترکیه قابل پذیرش نیست
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان افزود: ما خواهان سرمایه گذاری بیشتر شرکت‌های آمریکایی در کشور مان هستیم. آماده هستیم از آنها حمایت کنیم. امّا ارسال حدود 50 هزار تریلی مهمات و ابزار مورد نیاز گروه های تروریستی به سوریه توسط آمریکا ما را عمیقا ناراحت کرده است.
وی در ادامه افزود: با ترامپ درباره آغاز مذاکرات توافق تجارت آزاد نیز رایزنی کردیم. وزرای بازرگانی دو کشور در کوتاه‌ترین زمان فعالیت‌های خود در این زمینه را آغاز خواهند کرد.
اردوغان تأکید کرد: در حال حاضر بزرگترین معضل کشورمان و منطقه که سد راه بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان است گروه تروریستی ی.پ.گ از شاخه های گروه تروریستی پ.ک.ک می باشد. این گروه های تروریستی در منطقه دست به پاکسازی قومی زده و ساکنان آن را مجبور به کوچ اجباری می کنند. باید این معضل که تهدیدی برای امنیت مالی و جانی شهروندان ترکیه است هرچه سریعتر برطرف شود.
رئیس جمهور ترکیه گفت: از ایالات متحده آمریکا انتظار داریم در امر مبارزه با تروریسم و ایجاد منطقه امن برای بازگشت پناهجویان سوری به خانه هایشان در کنار ما باشد. 
وی تصریح کرد: انتظار داریم آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی فتو که در شب 15 جولای دموکراسی ترکیه را هدف قرار داد، از نزدیک با ما همکاری کند. سرکرده این گروه تروریستی الان در پنسیلوانیا در 400 هکتار زمین با تیم‌ خود زندگی و 160 کشور را هدایت و مدیریت می کند.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما