plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۲۹۶
پیش بینی وضعیت آب و هوا

خنک شدن هوا در بیشتر نقاط کشور

عاشورای بارانی در شمال غرب
سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امشب تا سه شنبه و در روزهای تاسوعا و عاشورا در مناطق مختلفی از کشور بویژه در شمال و شمال غرب شاهد بارش باران خواهیم بود.
خنک شدن هوا در بیشتر نقاط کشور
به گزارش ایصال نیوز،سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از وزش باد شدید موقت، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و کاهش نسبی دما از بعد از ظهر امروز خبر داد. این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این وضعیت با خطر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه خواهد بود، اعلام کرد: امروز شنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، فردا یکشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز دوشنبه در شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی شاهد این وضعیت خواهیم بود و از اواخر وقت دوشنبه به تدریج این شرایط رفع خواهد شد.
این اطلاعیه همچنین از مردم خواست به دلیل وزش باد شدید موقت، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و در ارتفاعات احتمال برخورد صاعقه از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تردد در نواحی مرتفع اجتناب کنند.
 همچنین مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از اوایل امشب در استانهای گیلان و مازندران بارندگی آغاز خواهد شد و از فردا تشدید بارش در گیلان و مازندران و بارش پراکنده در استان گلستان پیش بینی شده است.
احد وظیفه با اعلام اینکه شدت بارش در این دو روز در استان گیلان خواهد بود، گفت: طی روزهای یکشنبه ودوشنبه کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استانهای واقع در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد. وی تاکید کرد: دریای خزر نیز فردا و با شدت کمتر در روز دوشنبه مواج خواهد بود.
به گفته وظیفه طی سه روز آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی برخی نقاط استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و از فردا در شمال خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.
وظیفه تاکید کرد: فردا در بعضی ساعات در استانهای سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، شرق یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک محلی وجود دارد. در این سه روز پدیده غالب در شرق کشور بویژه منطقه زابل نیز وزش باد شدید است که کاهش کیفیت هوا و کاهش دید طی روزهای آینده در این نواحی پیش بینی می‌شود. نواحی مرکزی خلیج فارس نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه (تاسوعا و عاشورا) مواج است.
هوای تهران از امروز تا چهارشنبه صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی شده و بیشترین هوای پایتخت طی این مدت به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید. شهرکرد در همین بازه زمانی و بویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سردترین ساعات خود دمای سه درجه سانتیگراد را نیز تجربه خواهد کرد.
انتهای پیام/*
۱۱
مرجع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما