کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیش بینی وضعیت آب و هوا

خنک شدن هوا در بیشتر نقاط کشور

عاشورای بارانی در شمال غرب

مهر , 16 شهريور 1398 ساعت 19:48

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امشب تا سه شنبه و در روزهای تاسوعا و عاشورا در مناطق مختلفی از کشور بویژه در شمال و شمال غرب شاهد بارش باران خواهیم بود.


به گزارش ایصال نیوز،سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از وزش باد شدید موقت، بارش باران گاهی بصورت رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و کاهش نسبی دما از بعد از ظهر امروز خبر داد. این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این وضعیت با خطر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه خواهد بود، اعلام کرد: امروز شنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، فردا یکشنبه در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز دوشنبه در شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی شاهد این وضعیت خواهیم بود و از اواخر وقت دوشنبه به تدریج این شرایط رفع خواهد شد.
این اطلاعیه همچنین از مردم خواست به دلیل وزش باد شدید موقت، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و در ارتفاعات احتمال برخورد صاعقه از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تردد در نواحی مرتفع اجتناب کنند.
 همچنین مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از اوایل امشب در استانهای گیلان و مازندران بارندگی آغاز خواهد شد و از فردا تشدید بارش در گیلان و مازندران و بارش پراکنده در استان گلستان پیش بینی شده است.
احد وظیفه با اعلام اینکه شدت بارش در این دو روز در استان گیلان خواهد بود، گفت: طی روزهای یکشنبه ودوشنبه کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استانهای واقع در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد. وی تاکید کرد: دریای خزر نیز فردا و با شدت کمتر در روز دوشنبه مواج خواهد بود.
به گفته وظیفه طی سه روز آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی برخی نقاط استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و از فردا در شمال خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.
وظیفه تاکید کرد: فردا در بعضی ساعات در استانهای سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، اصفهان، شرق یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک محلی وجود دارد. در این سه روز پدیده غالب در شرق کشور بویژه منطقه زابل نیز وزش باد شدید است که کاهش کیفیت هوا و کاهش دید طی روزهای آینده در این نواحی پیش بینی می‌شود. نواحی مرکزی خلیج فارس نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه (تاسوعا و عاشورا) مواج است.
هوای تهران از امروز تا چهارشنبه صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی شده و بیشترین هوای پایتخت طی این مدت به ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید. شهرکرد در همین بازه زمانی و بویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سردترین ساعات خود دمای سه درجه سانتیگراد را نیز تجربه خواهد کرد.
انتهای پیام/*


کد مطلب: 4296

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/4296/خنک-شدن-هوا-بیشتر-نقاط-کشور

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir