plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۴۲۵۱

احتمال انتقال بیش از دو میلیون برگ سند از اصفهان به تهران

مدیرمرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان گفت: اگر برای ایجاد مخزن جدید در مرکز اسناد این خطه تا پایان شهریورماه کمکی نشود، بیش از ۲ میلیون برگ سند به تهران انتقال خواهد یافت.
احتمال انتقال بیش از دو میلیون برگ سند از اصفهان به تهران
به گزارش ایصال نیوز، مسعود کثیری مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان،روز پنجشنبه گفت: این سازمان در وهله اول اسناد را خریداری یا اجاره کرده، پس از گذراندن مراحل آفت زدایی و مرمت به ثبت اطلاعات پرداخته و سپس تصویر اسناد در سامانه‌­ای متمرکز و کشوری به نام« رسا» به منظور استفاده محققان بارگذاری می‌­شود.
وی افزود : در یک سال گذشته به اندازه ۱۰ سال سند وارد این مرکز شد در حالی که ما با تکمیل ظرفیت مخزن مواجه هستیم و در صورت رفع نشدن نیاز مبرم اقتصادی سازمان، بیش از ۲ میلیون برگ اسناد از اصفهان به تهران منتقل خواهد شد. کثیری گفت: این مرکز دارای بیش از هزار متر مربع فضا و همچنین مجوزلازم برای ایجاد مخزن جدید هست که مستلزم تامین بودجه برای ایجاد مخزن است.
مدیرمرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان ادامه داد: در این مرکز نگهداری اسناد شخصی، خاندان‌ها و خانواده‌ها، ترمیم، نگهداری، امانت گذاری و خرید اسناد انجام می‌شود ولی عمده فعالیت نگهداری اسناد و در اختیار قراردادن آن به پژوهشگران حوزه‌های مختلف برای انجام برنامه‌ریزی و مطالعات آینده‌نگر است.
وی همچنین به برگزاری نمایشگاه، دوره‌­های آموزشی ،فراگیری خط سیاق، افتتاح نگارخانه و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دست اقدام اشاره کرد و گفت: با توجه به نگارش برخی از این اسناد به خط سیاق، فراگیری آن مهم است.
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران مؤسسه‌ای آموزشی، پژوهشی،علمی و خدماتی و ریاست آن با رئیس‌جمهور است. این سازمان به گردآوری و نگاهداری اسنادتاریخی و مهم کشور به منظور استفاده مورخان و پژوهشگران می پردازد.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما