plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۴۲۲۶

گفتگوی روسیه و آمریکا برای پیشگیری از حوادث در سوریه

معاون وزیر دفاع روسیه با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درخصوص اوضاع سوریه و پیشگیری از حوادث در اجرای عملیات ضدتروریستی در این کشور تلفنی گفت وگو کرد.
گفتگوی روسیه و آمریکا برای پیشگیری از حوادث در سوریه
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ژنرال والری گراسیموف و ژنرال جوزف دانفورد در مورد جلوگیری از وقوع حوادث در هنگام اجرای عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی گفت وگو و تبادل نظر کردند.
آمریکا و روسیه سه سال پیش همزمان با آغاز اجرای عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه، برای همکاری در جلوگیری از حوادث غیرمنتظره میان یکدیگر در این کشور توافق کردند. دو طرف در سال‌های اخیر کمابیش به مسائل و نگرانی‌های یکدیگر در سوریه توجه کرده و برخوردی بین نیروهای روسی و آمریکایی بویژه در آسمان رخ نداده است هر چند که همواره یکدیگر را به جلوگیری از پایان بحران در سوریه متهم کرده‌اند.
از سوی دیگر مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه یکشنبه گذشته اعلام کرده یود: آمریکا با حمله به ادلب، آتش بس اعلام شده در این منطقه را نقض کرده است. در بیانیه این مرکز گفته شد: واشنگتن با نقض همه توافق‌ها و بدون اطلاع دادن به مسکو و آنکارا، مناطق معارت مسرین و حیعا در استان ادلب را بمباران کرد.
این مرکز روسی یادآوری کرد که از ساعت شش روز ۳۱ ماه اوت در استان ادلب به ابتکار روسیه و ترکیه ارتش سوریه به طور یک جانبه آتش بس اعلام کرده بود. در ادامه بیانیه خاطرنشان شد: یک شبانه روز مانده به تاریخ اعلام آتش‌بس، هواپیماهای نیروی هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه پروازها در ادلب را متوقف کردند. مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه گفت: اما هواپیماهای آمریکایی به دو منطقه مسکونی حمله کردند که شمار زیادی قربانی شده و خرابی‌های زیادی به بار آورد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما