plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۹۳۴
بهبود وضعیت نسبی دریاچه ارومیه

فلامینگوهای دریاچه ارومیه از مرز ۵۰ هزار قطعه گذشتند

فلامینگو پرنده ای اجتماعی
معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تعداد فلامینگوهای دریاچه ارومیه از مرز ۵۰هزار قطعه گذشته است.
فلامینگوهای دریاچه ارومیه از مرز ۵۰ هزار قطعه گذشتند
به گزارش ایصال نیوز از سازمان حفاظت محیط زیست، حجت جباری با اشاره به بهبود وضعیت نسبی دریاچه ارومیه اظهار داشت: امسال بعد از بهبود نسبی آب دریاچه ارومیه تعداد پرندگان مهاجر بخصوص فلامینگو به بیش از ۵۰هزار قطعه رسیده است

وی ادامه داد: تعداد فلامینگوها در طی سالهای اخیرتعداد پرندگان مهاجر بدلیل عدم وجود آب و کمبود و نبودن تامین مواد غذایی پرندگان بخصوص آرتمیا تقریبا به صفر رسیده بود.

جباری با اشاره به محل آشیانه سازی این گونه پرنده اظهار کرد: فلامینگوها معمولاً سواحل دریاچه و رودخانه‌ها و محل ورود آب شیرین به دریاچه ارومیه را به دلیل کاهش غلظت شوری آب، افزایش تعداد ارتمیا و کاهش پدیده کریستالیزاسیون برای زندگی انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه فلامینگو از ارتمیا تغذیه می‌کند خاطر نشان کرد: فلامینگو پرنده‌ای اجتماعی است و معمولاً در اردیبهشت ماه، زمان آماده شدن برای جوجه ریزی است. ۲۴ روز پس از تخم گذاری جوجه به دنیا آمده و پس از ۴۰ روز قدرت پرواز پیدا می‌کند.

این روزها علاوه بر پارک ملی دریاچه ارومیه تالابهای حسنلوی نقده و کانی برازان مهاباد نیز امسال میزبان ۲۰هزار قطعه فلامینگو هستند.

فلامینگو پرنده ای با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده با بدنی بسیار کشیده و بالهایی به رنگ سفید و صورتی است.

این پرندگان از ۹۰ سانتیمتر تا یک و نیم متر بلندی دارند و از حلزون و گیاهان آبی تغذیه می کنند، فلامینگوها به صورت دسته جمعی و در دسته های چند هزار تایی زندگی و مهاجرت می کنند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما