plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۸۶۰

استرالیا به ائتلاف دریایی آمریکا پیوست

آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتیهای تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش اعلام کرد. پس از انگلیس و بحرین و چند کشور دیگر، استرالیا نیز برای پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرد. برخی از متحدان آمریکا از جمله آلمان، از مشارکت در این طرح خودداری کردند.
استرالیا به ائتلاف دریایی آمریکا پیوست
به گزارش ایصال نیوز، «اسکات موریسون»، نخست‌وزیر استرالیا چهارشنبه اعلام کرده این کشور به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا که قرار است از کشتی‌ها و نفت‌کش‌های در حال عبور از خلیج فارس محافظت کنند، می‌پیوندد.
 روزنامه «سیدنی مرنینگ هرالد» نوشت، نخست‌وزیر استرالیا، تهران را به انجام «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده» متهم کرد و مدعی شد: «این رفتار بی‌ثبات‌کننده، تهدیدی علیه منافع استرالیا در منطقه است.» وی اضافه کرد: «دولت به این تصمیم رسیده که همکاری با شرکای بین‌المللی و ایفای نقش [در ائتلاف تحت رهبری آمریکا] در راستای منافع ملی استرالیا است. همکاری ما، دامنه محدودی خواهد داشت و در یک چارچوب زمانی معین انجام خواهد گرفت.»
گفتنی است، آمریکا طرح تشکیل یک ائتلاف دریایی برای محافظت از کشتیهای تجاری در خلیج فارس را از چند هفته پیش اعلام کرد. آمریکا مدعی است بیش از 20 کشور به این ائتلاف می پیوندند، برخی از متحدان نزدیک آمریکا از جمله آلمان، از مشارکت در این طرح خودداری کرده‌اند.
انتهای پیام/*
۵
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما