plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
کد مطلب : ۳۴۷۵

انگلیس رسما به ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس پیوست

دولت بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که به طور رسمی به ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس می پیوندد. بعد از روی کار آمدن دولت بوریس جانسون در انگلیس، آمریکا به طور رسمی از کشورهای اروپایی دعوت کرد به ائتلافی جداگانه تحت رهبری این کشور با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها در خلیج فارس ملحق شوند. انگلیس اولین کشور اروپایی است که امروز اعلام کرد به ائتلاف تحت رهبری آمریکا می پیوندد.
انگلیس رسما به ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس پیوست
به گزارش ایصال نیوز به نقل از العالم، در حالی که آمریکا با دست رد (بسیاری از)کشورهای اروپایی برای مشارکت در ائتلاف نظامی در خلیج فارس روبرو شده است، ساعتی قبل دولت بریتانیا اعلام کرد این کشور رسما به این ائتلاف می پیوندد.
بعد از روی کار آمدن دولت بوریس جانسون در انگلیس، آمریکا به طور رسمی از کشورهای اروپایی دعوت کرد به ائتلافی جداگانه تحت رهبری این کشور با هدف ادعایی تأمین امنیت عبور و مرور کشتی‌ها ملحق شوند. اکثر کشورهای اروپایی با اعلام اینکه با سیاست موسوم به «فشار حداکثری آمریکا» علیه ایران مخالف هستند، درخواست دولت ترامپ را رد کرده‌اند. آلمان چندی پیش گفت در حال انجام ارزیابی‌های لازم برای پیوستن به ائتلاف انگلیس است. دولت محلی جبل‌الطارق پنجشنبه هفته گذشته (۱۳ تیرماه) اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است.
گفتنی است با این تصمیم دولت جدید انگلیس، ممکن است چند کشور اروپایی دیگر از جمله فرانسه با تغییر موضع، به ائتلاف آمریکایی بپیوندند.
انتهای پیام/* 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما