plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
کد مطلب : ۳۶۷۹۷

هشدار مستقیم آمریکا به روسیه درباره پرتاب سلاح هسته‌ای به فضا

یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده مستقیماً به روسیه در مورد پرتاب یک سلاح هسته‌ای جدید ضد ماهواره ها هشدار داده است. پوتین هفته گذشته گفت که مخالف استقرار تسلیحات در فضا هستیم.
هشدار مستقیم آمریکا به روسیه درباره پرتاب سلاح هسته‌ای به فضا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، این منبع آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، روز پنجشنبه اظهار کرد که انفجار چنین سلاحی می‌تواند همه چیز را از ارتباطات نظامی گرفته تا خدمات تلفنی را مختل کند.

این مقام آمریکایی افزود که واشنگتن به روسیه نسبت به پرتاب چنین سلاحی هشدار داده است.

وال استریت ژورنال ابتدا این هشدار را گزارش کرد و نوشت، ایالات متحده به روسیه گفته است که چنین سلاحی «پیمان ماورای جو» ۱۹۶۷ را نقض می‌کند و امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می‌اندازد.

اظهارات این مقام آمریکایی دو روز پس از آن بیان شد که یک منبع آگاه به رویترز گفت که ایالات متحده معتقد است روسیه در حال ساخت چنین سلاحی است.

برخی از رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان و ای. بی. سی نیوز روز چهارشنبه هفته گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش دادند: اطلاعات جاسوسی نشان می‌دهد که روسیه درصدد استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از همتایان خود در چین و هند برای منصرف کردن روسیه، درخواست مداخله کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه سه‌شنبه ادعای آمریکا درباره تلاش مسکو برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را رد کرده و گفتند که کشورشان مخالف استقرار این تسلیحات در فضاست.

پوتین گفت: موضع ما روشن و شفاف است: ما همواره قویا مخالف استقرار تسلیحات در فضا بوده و هستیم.

وی افزود: ما نه تنها بر پایبندی به همه توافقنامه‌های موجود در این زمینه تاکید داریم بلکه بارها خواستار تقویت همکاری‌های مشترک در این باره شده‌ایم.

پوتین اظهار کرد که فعالیت‌های روسیه در فضا با فعالیت سایر کشورها از جمله آمریکا تفاوتی ندارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما