plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۳۴۷۷۸
مواضع مبهم پوتین در باره بحران غزه!

پوتین: آمریکا به دنبال هرج و مرج مداوم در خاورمیانه است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه در سخنانی با تروریستی دانستن جمله به غیرنظامیان در اسرائیل، گفت که آمریکا بزرگترین ذینفع از بی‌ثباتی در جامعه بین‌المللی است. روسیه برای اصول نظم جهانی منصفانه مشغول جنگ(در اوکراین) است.
پوتین: آمریکا به دنبال هرج و مرج مداوم در خاورمیانه است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، پوتین در جلسه هیات دولت گفت: ما درخصوص شرایط خاورمیانه و مسائل مرتبط با حفظ نظم و قانون در روسیه صحبت خواهیم کرد. حفاظت از غیرنظامیان روسی و حفظ امنیت عمومی نیز از جمله مسائل مورد بحث خواهد بود.

وی از سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه خواست که در رابطه با سفر اخیرش به چین و تحولات کنونی در عملیات‌های نظامی ویژه(جنگ اوکراین) گزارشی ارائه دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه درخصوص درگیری میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت که «کلید حل‌وفصل این درگیری در تشکیل کشور مستقل فلسطین» نهفته است.

پوتین در رابطه با شرایط خاورمیانه گفت: ما به خاطر داریم که دور کنونی بحران‌های در خاورمیانه چگونه آغاز شد. حمله‌ای تروریستی علیه غیرنظامیان در اسرائیل انجام شد. متاسفانه آن‌ها نیز به جای مجازات کردن مجرمان و تروریست‌ها، انتقام‌گیری بر پایه اصول مسئولیت جمعی را آغاز کردند.

وی در رابطه با نظم نوین جهانی گفت: امروز روسیه به طور فعال در شکل‌گیری جهانی عادلانه و چند قطبی نقش ندارد. روسیه برای آینده، برای اصول نظم جهانی منصفانه و برای آزادی مردم و کشورها در میدان نبرد مشغول جنگ است.

این مقام ارشد روسیه تاکید داشت که وظیفه یک مرد واقعی جنگ علیه نازیسم در علمیات ویژه این کشور و دفاع از روسیه و آینده جهان است.

پوتین چهارشنبه هفته گذشته نیز در دیدار با رهبران مذهبی روسیه، در انتقاد از آمریکا و غرب گفت که برخی نیروهای خاص به دنبال تحریک و تشدید تنش‌ها و کشاندن کشورها و مردم بیشتر به مناقشه غزه هستند.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که مسکو همچنان از راه حل دو دولتی در مورد فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کند و این تنها راه حل بلندمدت است. امروز مهمترین وظیفه ما متوقف کردن جنگ غزه و خونریزی و خشونت است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما