plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۳۶۷۴۲
رییس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد

هیچ سویه جدیدی از کرونا مشاهده نشده است

سویه JN1 سویه جدید محسوب نمی شود
رییس انستیتو پاستور ایران در خصوص انتشار برخی اخبار به نقل از وی مبنی بر "شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه جدید کرونا در کشور" اعلام کرد: هیچ سویه جدیدی از کرونا مشاهده نشده است . زیر سویه JN1 مدتها پیش همراه با زیرسویه های دیگر گزارش شده بود و سویه جدید محسوب نمی شود. همچنین تظاهرات بالینی این زیرسویه در زمان شناسایی شبیه به سرماخوردگی بود و مرگ و میری در پی نداشت.
هیچ سویه جدیدی از کرونا مشاهده نشده است
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، دکتر رحیم سروری در خصوص مصاحبه روز گذشته خود در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران در مورد یک زیرسویه اومیکرون کرونا به نام JN1، گفت: این زیرسویه  مدتها  قبل در کشور شناسایی شده بود و  سویه جدید محسوب نمی شود.
 
دکتر سروری با بیان این که این زیرسویه  برای اغلب مردم و بویژه رسانه های کشورمان شناخته شده است، گفت: سوال یکی از خبرنگاران در نمایشگاه نیز مبنی بر این بود که آیا مواردی از این زیر سویه که در آمریکا شناسایی شده  در ایران مشاهده شده است یا خیر که به وی توضیح دادم که JN1  اساسا سویه جدید محسوب نمی شود.
 
رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به  قدرت و حساسیت سیستم های تشخیص مولکولی انستیتو پاستور  تاکید کرد:   سیستم های تشخیصی انستیتو به صورت مستمر و روزآمد زیرسویه های مختلف را  شناسایی می کند که JN1 نیز مدتها قبل به همراه زیرسویه های دیگر شناسایی و گزارش شده بود، لذا  سویه جدیدی محسوب نمی شود .
 
دکتر سروری با بیان این که این زیر سویه علاوه بر آمریکا  در بسیاری  دیگر از کشورها نیز گزارش شده بود، خاطرنشان کرد:  تظاهرات بالینی این زیرسویه در زمان شناسایی مانند بسیاری دیگر  از زیرسویه ها،  شبیه به سرماخوردگی بود و هیچ مرگ و میری در پی نداشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما