plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۳۶۴۹۰

مذاکرات بن سلمان و بلینکن درباره آخرین تحولات غزه

منابع خبری گزارش دادند، ولیعهد عربستان سعودی شامگاه دوشنبه در ریاض با وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کرده است.
مذاکرات بن سلمان و بلینکن درباره آخرین تحولات غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا در آغاز سفر منطقه‌ای خود به ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفت گو کرد.

بر اساس گزارش الجزیره، دو طرف در این دیدار به رایزنی درباره مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پایان داده به بحران غزه پرداختند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن و بن سلمان همچنین در مورد نیاز به کاهش تنش منطقه‌ای از جمله توقف حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ با یکدیگر گفت وگو کردند. جزئیات بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مقصد در دوره جدید سفر منطقه ای خود به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برای رایزنی درباره جنگ غزه وارد ریاض عربستان سعودی شده است.

این پنجمین سفر بلینکن به منطقه از زمان آغاز جنگ‌ میان اسراییل و حماس، در بحبوحه حملات آمریکا به گروه های مقاومت در سراسر سوریه، عراق و یمن در پاسخ به حمله پهپادی در اواخر ژانویه در اردن است که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده ها تن شد.

واشنگتن در این بحبوبه تلاش می کند تا مذاکرات در مورد توافق عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل را پیش ببرد و همچنین در حال رایزنی برای نحوه حکومت در غزه پس از جنگ است.

بلینکن همچنین قرار است اواخر این هفته از مصر، قطر و تل آویو بازدید کند و برای پیشبرد گفتگوهای مصر و قطر با حماس برای دستیابی به توافق بر سر آزادی اسرای اسرائیلی تلاش کند.

در یکصد و بیست و دومین روز از جنگ علیه غزه و در نتیجه جنایات جنگی اسرائیل و همراهی آمریکا با رژیم صهیونیستی، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۷ هزار و ۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان به ۶۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده و اکثر مناطق مسکونی غزه به ویرانه تبدیل شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما