plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۳۶۴۸۵
در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدن آینده

وزیر فرهنگ: در حال خروج از یک فضای تولیدی تولید خشونت، سیاه‌نمایی و بحث‌های سخیف ارتباطات نامشروع هستیم

جشنواره زنده نقد دارد، اشکالاتی دارد، بحث و گفتگو می‌شود و حاشیه دارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در حال خروج از یک وضعیت اسفناک و فضای تولیدی که گزاره‌های اصلی‌اش سیاه‌نمایی، تولید خشونت و بحث‌های سخیف ارتباطات نامشروع بوده، هستیم، تصریح کرد: امروز در جشنواره فیلم فجر بخش عمده‌ای از تولیدات به مفاخر بزرگ انقلاب اسلامی، مردم ایران و به دوره‌های تاریخی طلایی مانند واقعه کربلا و شهدا اختصاص پیدا کرده است.
وزیر فرهنگ: در حال خروج از یک فضای تولیدی تولید خشونت، سیاه‌نمایی و بحث‌های سخیف ارتباطات نامشروع هستیم
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدن آینده در جمع خبرنگاران گفت: تمدن نوین اسلامی یعنی حاکمیت، عقلانیت، عدالت، معنویت متصل به وحی، شریعت و حاکمیت فقه این موارد رویکردهای اصلی تمدنی است که در حال اتفاق است.

دکتر اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: امروز جمهوری اسلامی توانسته با ایجاد شبکه مهمی از دولت‌ها و تمدن‌های کهن و همسو، مسیر قدرت خود را تعیین کند.

وی ادامه داد: امروز تمدن غربی به نفس افتاده و به بن‌بست خورده است، خانواده را از دست داده درحال از دست دادن جمعیت است و همه اعداد و ارقام را که نگاه کنید یا منفی است یا روبه کاهش جدی است.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما به آینده خیلی امیدواریم و انشالله انقلاب اسلامی مسیر نورانی را با اقتدار در سایه نظام ولایت فقیه ادامه خواهد داد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتقادات مطرح شده درباره نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: حرف‌هایی که درباره جشنواره مطرح می‌شود نشان‌دهنده زنده بودن جشنواره است و ویژگی جشنواره زنده نیز همین است.

اسماعیلی تاکید کرد: جشنواره زنده نقد دارد، اشکالاتی دارد، بحث و گفتگو می‌شود و حاشیه دارد. جشنواره‌ای با عظمت جشنواره فجر انقلاب اسلامی که هم بخش بین‌الملل و هم بخش داخلی دارد طبیعی است که انتقاداتی درباره آن هم مطرح شود.

وزیر فرهنگ افزود: بنده همه این صحبت‌ها را به فال نیک می‌گیرم و از حضور و گرمایی که اصحاب فرهنگ و هنر به این حوزه دادند تشکر می‌کنم و این فصل نو و شکوفایی جدیدی برای ارتقای محتوا در حوزه سینما خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما در حال خروج از یک وضعیت اسفناک و فضای تولیدی که گزاره‌های اصلی‌اش سیاه‌نمایی، تولید خشونت و بحث‌های سخیف ارتباطات نامشروع بوده، هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: امروز در جشنواره فیلم فجر بخش عمده‌ای از تولیدات به مفاخر بزرگ انقلاب اسلامی، مردم ایران و به دوره‌های تاریخی طلایی مانند واقعه کربلا و شهدا اختصاص پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ افزود: اما درعین حال این فضا باز است و همه گونه‌ها حضور دارند، هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تنظیم‌گری و رعایت قانون در همه تولیدات و حمایت، تشویق و پشتیبانی از تولیداتی است که به اعتلای آرمان‌های بزرگ مردمی منجر بشود، است.

وی تاکید کرد: مسیری که این جشنواره شروع کرده است روبه رشد است.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعتراض تماشاگران به اینکه برخی فیلم‌ها کاملا آماده نیستند گفت: این با توجه به فشارکاری دست‌اندرکاران برای رسیدن آثارشان به جشنواره طبیعی است و بنده به همکاران پیشنهاد کردم حداکثر سهل‌گیری انجام شود با این حال اگر تماشاگران دچار مشکل شده‌اند من به عنوان وزیر فرهنگ عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما