plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
کد مطلب : ۳۶۱۷۳

وزیر فرهنگ: اهتمام دولت گره گشایی در بخش فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهتمام اصلی ما در دولت سیزدهم حل مسائل رسوب کرده حوزه فرهنگ است و بنا داریم مشکلات به جا مانده در این حوزه را گره گشایی کنیم.
وزیر فرهنگ: اهتمام دولت گره گشایی در بخش فرهنگی است
به گزارش سرویس فرهنگ ایصال نیوز، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در جمع کتابفروشان مشهد افزود: در این دوره عزم رئیس جمهور به مراتب بیشتر از بسیاری از همکاران ما در حوزه گره گشایی در مسائل فرهنگی است.

وی گفت: دولت و وزرای این دولت بیشتر شخصیت‌ های فرهنگی هستند و سابقه فعالیت های فرهنگی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی داشته اند که این موضوع یک فرصت مغتنم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری سالروز عملیات کربلای پنج و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی افزود: پس از آغاز گام دوم انقلاب تغییرات مهمی در حوزه حکمرانی در کشور روی داده و با تجاربی که در چهار دهه به دست آورده ایم باید حوزه حکمرانی تغییراتی پیدا می کرد لذا بعد از ۴۰ سال اول انقلاب، دوره کنونی به دوره تحول معروف شد که مهمترین وجه ممیزه آن حکمرانی است.

وی تصریح کرد: اکنون باید تبیین کنیم برای تصدی گری، رهاسازی و خصوصی سازی چه شیوه و الگویی را در نوع حکمرانی در پیش بگیریم.

اسماعیلی گفت: دولت جدید، نخستین دولت اسقرار یافته بعد از گام دوم انقلاب است و آیت الله رئیسی یکی از تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب بوده که از ابتدا در این مسیر ره پیموده است.

وی شعار "دولت مردمی" را برآمده از یک نیاز در نظام اسلامی دانست و گفت: دولت را مسوول حوزه تنطیم گری، مدیریت در نظارت، حمایت و تسهیل گری می دانیم و تصدی و صف کار را در اختیار مردم و گروه های مردمی در نظر گرفته و ریل گذاری دولت در ۲ سال اخیر نیز همین بوده اما باید گفت در این مسیر تلاش شده است اما نمی دانیم این روند مردمی سازی کاملا محقق شده یا خیر.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه این وزارتخانه از جوان ترین و منعطف ترین بخش های سازمانی کشور است افزود: تولید کاغذ تحریری کشور در ابتدای دولت سیزدهم پنج هزار تن در سال و همه آن نیز محصول کارخانه مازندران بود اما همین تولید پس از ۲ سال به ۵۵ هزار تن رسید و اکنون به حدود ۸۰ هزار تن در سال رسیده است.

وی به برپایی جشن نشر ۱۵۵ میلیون جلد کتب درسی اشاره کرد و گفت: مجموعه کاغذ زاگرس شیراز میز در آستانه بهره برداری است که اگر این طرح به ثمر برسد، ۵۰ هزار تن به تولید سالانه کاغذ کشور اضافه خواهد کرد.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی و ارتقای کارگروه کاغذ و نشر ادامه داد: مهمترین بازوی مشورتی ما برای حوزه کتاب و ارتقای حوزه نشر کتابفروشان هستند و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیگیری موضوعات کتابفروشان و نشر در هیات دولت شاخص بوده است.

همچنین در این نشست جمعی از کتابفروشان مشهدی در گفت و گو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود در این حوزه صنفی پرداختند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما