plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۶۴۳۹
در جلسه شورای اداری استان مرکزی و شهرستان خمین

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: امام خمینی(س) شهیدانی نظیر سردار سلیمانی را تربیت کرد

امام خمینی(س) اقتصاد اسلامی و جهاد را احیا کرد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امام خمینی(س) شهیدانی نظیر سردار سلیمانی را تربیت کرد، گفت: امام خمینی(س) روایات اسلامی، اقتصاد اسلامی، روابط داخلی و بین المللی و جهاد را احیا کرد و ارزش‌ها را به سمت اسلام تغییر داد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی: امام خمینی(س) شهیدانی نظیر سردار سلیمانی را تربیت کرد
به گزارش سرویس سیاسی ایصال نیوز، جلسه شورای اداری استان مرکزی و شهرستان خمین به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر با حضور و سخنرانی آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در بیت تاریخی امام خمینی(س) برگزار شد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در این مراسم  با بیان اینکه امام خمینی(س) شهیدانی نظیر سردار سلیمانی را تربیت کرد، گفت: امام خمینی(س) روایات اسلامی، اقتصاد اسلامی، روابط داخلی و بین المللی و جهاد را احیا کرد و ارزش‌ها را به سمت اسلام تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی هیچ‌گونه امکانات و تجهیزاتی نداشتیم، تأکید کرد: قدرت غیرمستقیم جمهوری اسلامی در سوریه، عراق، لبنان امروز نمایان است. قدرت ساخت تسلیحات دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی مایه مباهات و افتخار است.

وی با بیان اینکه مطالعه تاریخ اهمیت بسیاری برای آگاهی نسبت به حوادث مهم و شهادت مردان بزرگی مانند امیرکبیر دارد، تصریح کرد: قاجار و پهلوی بخش‌های بسیاری از سرزمین پهناور ایران را به دلیل نداشتن علم سیاست جدا کردند و برخی کشورها امروز برای جزایر سه‌گانه ایران بیانه مشترک می‌دهند و سپس عذرخواهی می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به  مسیر پیشرفت پس از انقلاب اسلامی گفت: ادامه مسیر موفقیت نیازمند تلاش و کسب علم و دانش است.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، نیز در این جلسه گفت: انقلاب اسلامی مرحله‌ای از نظام تکوین بشری است که از دوران پیامبران شروع شده است. انقلاب اسلامی یک رخداد اجتماعی نیست بلکه نظام جمهوری اسلامی بینشی و منشی بر مبنای ساختار اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه ورود به عرصه تمدن نوین اسلامی نیازمند ریل‌گذاری درست است، اظهار داشت: در این راستا عنصر تربیت مهم است و تربیت در این تمدن از فردیت به اجتماعی و حماسی تغییر می‌کند.

علامتی با بیان اینکه نگاه ویژه به آینده سازان به عنوان نسلی که انقلاب اسلامی را درک نکردند مهم است، یادآور شد: ۲۸ نفر معادل یک سوم شهدای حادثه تروریستی کرمان کودکان و نوجوان بودند که نشان از حضور نسل جدید انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف دارد و مسئولان باید بیشتر برای آینده آنها تلاش کنیم.

حمید کمانکش، فرماندار خمین، نیز در این نشست گفت: ۲۶۱ طرح در دهه فجر در خمین با اعتبار ۱۵ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال بهره برداری و یک‌هزار و ۳۰۹ فرصت شغلی با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این تعداد طرح در خمین ایجاد می‌شود.جماران

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما