plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۶۳۵۰
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان تأکید کرد

درآمد صنایع تولیدی ملی و استانی اصفهان باید در خود استان هزینه شود

جلوگیری از توسعه غیراصولی صنعت در این سازمان دنبال می‌شود
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه در راستای اجرای کامل مقررات و نظام درآمد، درآمدهای صنایع تولیدی ملی و استانی باید در استانِ محل استقرار آنها هزینه شود، تصریح کرد: درآمد صنایع تولیدی ملی و استانی اصفهان در راستای اجرای کامل مقررات و نظام درآمد، باید در خود استان هزینه شود.
درآمد صنایع تولیدی ملی و استانی اصفهان باید در خود استان هزینه شود
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز از روابط عمومی اداره کل صمت اصفهان شاهین آذری روز یکشنبه افزود: از سوی دیگر در صورت تایید، مُطالبات واحدهای اقتصادی توسط سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی در سامانه «سماد»(سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مُطالبات دولت) با روش‌هایی مانند تهاتر از طریق اسناد خزانه یا سایر منابع تهاتر پرداخت خواهد شد که امتیاز جدیدی برای آنهاست.

سرپرست اداره کُل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به لزوم استفاده واحدهای صنعتی از ظرفیت بازار سرمایه تاکید کرد: ورود واحدهای تولیدی به بورس بر اساس قیمت تمام شده با سود متعارف و حذف سقف رقابت بعنوان یکی از مُصوبات سفر رییس جمهور به استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی، سهمیه مواد اولیه واحدهای تولیدی(فلزی و غیرفلزی) در بورس انجام می‌شود که بصورت مُستمر از طریق معاونت امور صنایع تولیدی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ارائه محصولات واحدهای تولیدی در بورس اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای واحدهای تولیدی و ورود آنها به بورس، به ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و حسابداری لازم توسط واحد تولیدی و صنعتی متقاضی نیاز دارد و در این صورت، مانعی برای ورود آنها به بازار سرمایه وجود ندارد و اداره صمت استان هم در تلاش است تا ورودشان تسهیل شود.

آذری گفت: تأمین تسهیلات بانکی برای تولید و تجاری‌سازی محصولات از دغدغه‌های بخش تولید اصفهان است بر همین اساس و با توجه به مُصوبات سفر رییس جمهور به اصفهان، تخصیص تسهیلات مورد نیاز به واحدهای صنعتی دارای مشکل نقدینگی در حال انجام است.

وی با اشاره به مُصوبات سفر رییس جمهور به اصفهان افزود: پیگیری لازم برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی همواره در ادارات دولتی بویژه اداره کل صمت در حال انجام است و تاکنون جلسات متعددی هم با تولیدکنندگان بخش خصوصی برای بررسی و رفع مشکلات آنها برگزار شده است.

سرپرست اداره کُل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: با ابلاغ طرح رونق از تیر ۱۴۰۱ جلسات لازم در این زمینه تشکیل شده و به موازات آن تخصیص تسهیلات مورد نیاز به واحدهای صنعتی دارای مشکل نقدینگی در حال انجام است و در صورت ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲، واحدهای دارای شرایط به بانک ها معرفی خواهند شد.

وی گفت: در بخش تسهیلات ارزی نیز با توجه به اینکه در روند تخصیص این منابع، نیازی به تائید دستگاه‌های اجرایی نیست، واحدهای متقاضی با مُجوز مُعتبر خود باید به بانک‌های عامل طرف قرارداد صندوق توسعه ملی مراجعه کنند.

آذری بیان کرد: همچنین در راستای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه صنعت، معدن و تجارت و تحقق اهداف جهش و اقتصاد دانش بنیان، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها مُلزم به سفارش و خرید تولیدات شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده قانون حداکثر استفاده از توان داخل، همه دستگاه‌های دولتی مُکلفند کالای مورد نیازشان را در صورت وجود مشابه داخلی، از تولیدکنندگان داخلی تأمین کنند.

سرپرست اداره کل صمت اصفهان همچنین با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست و رعایت الزامات زیست محیطی در توسعه صنایع گفت: جلوگیری از توسعه غیراصولی صنعت به جد در این سازمان دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس و با توجه به مُصوبه سفر رییس جمهور مقرر است از استقرار صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان مانند تهران جلوگیری شود و در این راستا مجوزی برای واحدهای صنعتی با فاصله کمتر از ۵۰ کیلومتر تا اصفهان صادر نمی‌شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

این استان یکی از قُطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می‌آید و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رُتبه این استان در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما