plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۶۱۷۵
در گردهمایی فضلای حوزه علمیه اصفهان

مرتضوی: نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهش یافته است

میزهای خدمت در استان اصفهان فعال شده است
استاندار اصفهان گفت: ثمره ۲۸ سفر اعضای شورای اداری استان به شهرستان‌های اصفهان، یک هزار و ۳۰۰ مُصوبه در زمینه‌های مختلف بوده است. امروز در شرایطی بسر می‌بریم که نرخ بیکاری در کشور و استان کاهش یافته است.
مرتضوی: نرخ بیکاری در استان اصفهان کاهش یافته است
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی روز پنجشنبه در گردهمایی ائمه، فُضلا و اساتید سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان با تشریح عملکرد و رویکرد دولت سیزدهم و اقدامات صورت گرفته در منطقه افزود: در مسیر حرکت استان در دولت سیزدهم سفرهای شهرستانی در راستای پیشرفت و آبادانی سراسر استان برنامه‌ریزی شد که یکی از موارد آن تلاش برای حضور مُستمر وزیران و مقامات کشوری در استان بود.

وی تاکید کرد: امروز در شرایطی بسر می‌بریم که نرخ بیکاری در کشور و استان کاهش یافته است.

استاندار اصفهان تشریح کرد: در صادرات غیرنفتی، درآمد کشور در سال ۱۳۹۹ معادل ۳۵ میلیارد دلار بود که در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۵۳ میلیارد دلار رسید. وی ادامه داد: صادرات نفت ما از حدود ۲۰۰ هزار بشکه به بالغ بر یک و نیم میلیون بشکه افزایش یافت.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم نرخ رشد نقدینگی به ۲۶ درصد کاهش یافت و در تلاش هستیم تا پایان سال این رقم به ۲۵ درصد تنزل یابد.

وی گفت: اکنون دوران متفاوتی از تاریخ جمهوری اسلامی و جهان را طی می‌کنیم و در عصر ما هیچ زمانی مانند شرایط فعلی، جبهه حق و باطل روبه‌روی هم صف‌آرایی نکرده بودند.

استاندار اصفهان بیان کرد: در این شرایط بایستی انسجام ملی در کشور ما به نحو شایسته‌ای مُتبلور شود و ضروریست در برهُه‌ای که دشمن تمام تلاش خود را برای فتنه‌گری در جامعه و گسست فرهنگی بکار بسته است، هوشمندانه و هوشیارانه رفتار کنیم.

عالیترین مقام دولت سیردهم در نصف جهان همچنین با اشاره به انتخابات اسفند سالجاری گفت: حضور گسترده مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز می‌تواند در تقویت جبهه حق نقش عظیمی را ایفاء کند و از طرفی دشمن با استفاده از ابزار رسانه‌ایش در تلاش است تا با ضعیف نشان دادن حضور مردم پای صندوق‌های رأی، اصل انسجام ملی جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد.

استاندار اصفهان افزود: تمام تلاش ما در استان و بدون شک در سطح ملی این است که طبق معنویات رهبر انقلاب، انتخابات در چهار راهبرد «امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت» برگزار شود. وی اظهار کرد: در این شرایط وظیفه همگانی ما روشنگری اذهان عمومی است، ملتی که در قلب مردمش نور زنده باشد، بطور قطع رشد و تعالی خواهد یافت.

مرتضوی هشدار داد: در مقابل اگر جو ناامیدی و حسرت در گوش مردم طنین‌انداز شود، ضربات بسیاری به انسجام ملی کشورمان وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم وارث مجموعه خوبی نبود و کشور را به شکلی تحویل گرفت که مردم در ناامیدی بسر می‌بردند و می‌توانیم از دو سال پایانی دولت دوازدهم بعنوان «دوران بی‌دولتی» در کشور یاد کنیم که حتی ارتباط اندکی میان رییس جمهور با اعضای کابینه وجود داشت.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات، آیت‌الله رییسی کوشید به خلاءهای دولت قبل نپردازد و در مقابل کارهای برزمین مانده از دولت‌های قبل را به ثمر برساند و تعیین تکلیف کند. وی این فرایند را نتیجه تلاش و همراهی بخش‌های مختلف تولیدی، اقتصادی و ... کشور توصیف کرد.

مرتضوی بیان کرد: در اصفهان نیز از ابتدا تلاش شد تا طبق یک برنامه جمعی پیش برویم و با رویکردی مناسب، امور مختلف استان را ساماندهی کنیم. وی، ضعف در ارتباط مردمی را از نقاط ضعف دولت گذشته عنوان کرد و گفت: در این راستا تلاش کردیم تا در دوران دولت سیزدهم، تراز جدیدی از ارتباطات مردمی را تعریف و سازماندهی کنیم.

استاندار اصفهان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بنده بعنوان استاندار در ۱۶ برنامه ارتباط چهره‌به‌چهره با مردم استان حضور یافته‌ام و این در شرایطی است که ملاقات‌های مردمی نیز در دستور کارهای اولویت‌دار معاونان استانداری است و مدیران کل استان نیز موظف‌اند ساعاتی را در هفته به دیدار با مردم اختصاص دهند و در سفرهای شهرستانی نیز این مهم تحقق می‌یابد.

مرتضوی با اشاره به حضور مُستمر خود در سامانه ارتباط مردمی(سامد) عنوان کرد: همچنین «میزهای خدمت» در استان فعال شده‌ است و دیدار با اقشار مختلف جامعه بصورت پایدار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون پنج جلسه بزرگ دانشجویی در استان برگزار کرده‌ایم که در نخستین جلسه از طرف دانشجویان و اساتید اعلام شد که در هشت سال گذشته هیچ نشست مدیران استان با دانشجویان استان برگزار نشده بود.

 استاندار اصفهان به همراه معاونان خود و مدیران کُل دستگاه‌های استان، هر هفته به یکی از شهرستان‌های استان سفر و ضمن تشکیل جلسات شورای اداری استان در هر شهرستان، مُصوباتی را برای حل مشکلات مُبتلابه مناطق مختلف تصویب می‌کند.ایرنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما