plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۶۱۴۵
در همراهی با آمریکا

اتحادیه اروپا در دریای سرخ ناوگان دریایی تشکیل می‌دهد

اتحادیه اروپا به‌رغم مخالفت برخی از کشورهای عضو از جمله فرانسهُ اس‍‍پانیا و ایتالیا، خود را برای تشکیل ناوگان دریایی برای انجام ماموریت و محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ آماده می‌کند.
اتحادیه اروپا در دریای سرخ ناوگان دریایی تشکیل می‌دهد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر از دو مبدا پاریس و بروکسل افزود: دیپلمات‌های اروپایی دیروز سه‌شنبه ادعا کردند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تشکیل یک ناوگان دریایی اروپایی برای محافظت از کشتی‌ها در برابر حملات ارتش ملی یمن در دریای سرخ حمایت اولیه کرده‌اند.

این گزارش افزود: دیپلمات‌ها (که در این گزارش نامی از آنها برده نشد) گفته‌اند که هدف اصلی ایجاد چنین ماموریتی حداقل تا ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن ماه) این است که بلافاصله پس از عملیاتی شدن با دیگر شرکای مرتبط در منطقه، بعنوان بخشی از تلاش ها برای توقف اختلال‌ها در این این مسیر مهم تجاری عمل کند.

درحالی رویترز به نقل از این دیپلمات‌ها از ایجاد چنین ناوگان دریایی در دریای سرخ خبر می‌دهد که پیشتر، آمریکا مدعی شده بود که یک ائتلاف دریایی برای مقابله با عملیات ارتش ملی یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی هم که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس بامداد جمعه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

در دو هفته اخیر تاکنون سه کشتی تجاری کرتبط با رژیم صهیونیستی با موشک های انصارالله یمن در دریای سرخ هدف قرار گرفته و متحمل خساراتی شده اند. 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما