plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۳۵۹۹۹

بکارگیری بیش از ٧ هزار مراقب سلامت در پایگاه های سلامت

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بکار گیری بیش از ٧ هزار مراقب سلامت در پایگاه های سلامت خبر داد و گفت: درخواست بکارگیری پزشکان نیز به سازمان برنامه بودجه ارسال شده است که امیدواریم به زودی در سازمان های مربوطه اجرا شود.
عکس از عبدالرحمن رفعتی
عکس از عبدالرحمن رفعتی
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، محسن بارونی در حاشیه برگزاری اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار داشت: برای اجرای برنامه ها و سیاست های وزارت بهداشت به دنبال به روزرسانی زیرساخت های مورد نیاز جهت ارائه خدمات با کیفیت به مردم هستیم.

وی افزود: در راستای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که نیازمند زیرساخت های بسیاری برای اجرای نهایی است و به دنبال سیاست های وزارت بهداشت جهت تقویت نظام شبکه، پیگیر نیروی انسانی مورد نیاز و زیرساخت های الکترونیک هستیم تا این موارد به روز رسانی شوند و بتوانیم خدمات با کیفیت به عموم مردم ارائه دهیم.

دکتر بارونی بیان داشت: با تفاهم نامه ای که بین معاونتهای توسعه مدیریت و منابع و بهداشت وزارت بهداشت منعقد شده است، ٥٦ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ١٩٥ شهر تحت پوشش برنامه سلامت خانواده قرار گرفته که جمعیت این شهرها بالغ بر ٢٣ میلیون نفر است که بر این اساس هزار و ٦٧٠ باب پایگاه سلامت شهری در شهرهای بالای ٢٠ هزار نفر تاسیس خواهد شد و با اجرای این تفاهم نامه امیدواریم بتوانیم شاخص دسترسی به خدمات بهداشتی را در شهرها تغییر دهیم.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بعد از تاسیس پایگاه های سلامت، تعداد ٧ هزار ٥٧٣ نفر مراقب سلامت  به کارگیری خواهند شد.

دکتر بارونی با بیان این که قرارداد پزشک نیز در این طرح بسیار مهم است، گفت: درخواست بکارگیری پزشکان نیز به سازمان برنامه بودجه ارسال شده است که امیدواریم به زودی در سازمان های مربوطه اجرا شود ولی تا زمان تعیین تکلیف بکارگیری پزشک، این طرح را با پزشکان خود در قالب ١٢ هزار نفر یک پزشک یا ١٧ هزار نفر یک پزشک اجرا می کنیم چرا که برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مورد تاکید ویژه وزیر بهداشت است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما