plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۵۸۹۴

صندوق کارآفرینی «امید» از ایجاد «روستاهای هوشمند» حمایت می‌کند

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی «امید» گفت: راه‌اندازی «روستاهای هوشمند» و «دهکده‌های فناور» در کشور با هدف بهبود کسب و کار و تولید ضروریست و این صندوق از طرح‌های مرتبط با این مقوله حمایت می‌کند.
صندوق کارآفرینی «امید» از ایجاد «روستاهای هوشمند» حمایت می‌کند
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، «صندوق کارآفرینی امید» بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب و کارهای خُرد بازارمحور با روش تامین مالی خُرد، زنجیره حمایت دولت از تولید در بخش خصوصی بر عهده دارد.

محمد صادق حَسَنی روز سه‌شنبه در رویداد «هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی(روستای نوفَن)» افزود: ایجاد اینگونه روستاها در گرو انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی است و بکارگیری آن در کشور نیز مُستلزم ارائه الگوهای کاربردی و عملی است که ما آن را از سال ۱۴۰۱ تاکنون دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: برپایی جشنواره‌ها و بازارچه‌های روستایی راهکار مناسبی برای انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی و الگوسازیست زیرا با این اقدامات، ظرفیت‌ها نیز شناسایی خواهد شد.

حسنی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های استانی مرتبط با انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی باید در گام نخست مشکلاتشان را درون خود حل کنند تا در قدم بعد، چالش‌های مُبتلابه نیز در سطح ملی راحت‌تر برطرف شود.

وی با بیان اینکه همکاران ما مُکلف به پیگیری درخواست‌ها هستند، گفت: البته اثربخشی طرح‌های به اجرا درآمده پس از دریافت تسهیلات، تا مدت سه سال تحت نظارت ما خواهد بود.

به گفته مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید، جلسات مرتبط با دانش بنیان‌ها و انتقال فناوری به روستاها تا به امروز در ٢۴ استان تشکیل شده است.

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: وضعیت اشتغال در استان شرایط بهتری پیدا کرده است بطوریکه فعالان اقتصادی بدنبال جذب کارگر ساده و حتی اتباع خارجی هستند.

محمود حقیقت سرشت با اشاره به اینکه توسعه روستاها نیازمند تعریف اهداف برای روستا و برنامه‌ریزی و سپس اجرا بر مبنای بازه زمانی است، تصریح کرد: مجموعه دانش‌بنیان‌ها باید انتظارات خود را از دهیاری‌ها، بنیاد برکت، استانداری و صندوق کارآفرینی امید مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف اهداف قابل‌اندازه‌گیری، برپایی جشنواره‌های مرتبط و مشارکت خودِ روستاییان و ایجاد پیوند میان شرکت‌های دانش‌بنیان با روستا از الزامات انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی است.

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه توسعه دانش بنیان‌ها با هدف بهبود وضعیت اقتصادی و تولیدی جزو اهداف کشور و استان است، اظهار داشت: از سوی دیگر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را هر هفته برگزار می‌کنیم.

عبدالصمد شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان نیز گفت: حمایت و ارائه تسهیلات با هدف بهبود وضعیت تولید و اشتغالزایی هدف ماست و اگرچه ضمانت‌هایی در این پیوند دریافت می‌کنیم اما با وجود تاخیر در پرداخت اقساط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات، تاکنون هیچ ضمانتی به اجرا درنیامده و املاک ضمانتی نیز تملیک نشده است.

رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی(روستای نوفَن) با هدف بررسی چالش‌های دانش بنیان‌ها و انتقال فناوری به روستاها با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های فعال این حوزه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما