plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۹۴۰
در بدو ورود به استان خراسان جنوبی

جهانگیری: کارنامه جمهوری اسلامی در توسعه روستاها و مناطق محروم کشور درخشان است

روستاییان و عشایر؛ بزرگترین سرمایه های کشور
دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و شرکت در ششمین همایش ملی روستا و عشایر و دیدار با مسئولان استان در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات، با استقبال استاندار و مسئولان استان خراسان جنوبی وارد فرودگاه بیرجند شد.
جهانگیری: کارنامه جمهوری اسلامی در توسعه روستاها و مناطق محروم کشور درخشان است
به گزارش ایصال نیوز از معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در بدو ورود و در مصاحبه با خبرنگاران با تأکید بر این که استان خراسان جنوبی یکی از راهبردی ترین استان های کشور است گفت: هدف از این سفر بررسی مسایل و مشکلات استان و تصمیم گیری برای حل تنگناها در دیدار با مسئولان استان است.
دکتر جهانگیری با اشاره به همجواری و مرز مشترک استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت: وجود بیش از 400 کیلومتر مرز مشترک فرصت خوبی را برای توسعه استان فراهم آورده است. روابط ما با افغانستان روابط خوب و مطلوبی است و می توانیم در حوزه های اقتصادی نیز مناسبات را بیش از پیش افزایش دهیم.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: استان های همجوار کشور افغانستان به ویژه استان خراسان جنوبی می توانند نقش بسزایی در گسترش روابط و مناسبات دو کشور بویژه در حوزه تجاری و اقتصادی ایفا کنند.
دکتر جهانگیری به موقعیت جغرافیایی استان خراسان جنوبی و قرار داشتن در مسیر توسعه ریلی جنوب به شمال و شرق به غرب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین کریدورهای بزرگ تجاری و حمل و نقل منطقه مسیر ریلی چابهار به مشهد است که می تواند فرصت خوبی برای توسعه استان باشد و همچنین زمینه را برای حمل و نقل کالا از کشورهای شمالی ایران به آبهای آزاد و چابهار فراهم کند.
معاون اول رییس جمهور به روند پیشرفت در ساخت و تکمیل خط ریلی چابهار تا زاهدان اشاره کرد و گفت:‌ قطعات دیگر این مسیر از زابل تا بیرجند و بیرجند تا مشهد در حال مطالعه و اجراست.
دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در بیرجند اظهار داشت: روستاییان و عشایر از بزرگترین سرمایه های کشور هستند و نقش بسزایی در فرهنگ و تمدن ایران دارند و از جایگاه ممتازی در خودکفایی و تأمین امنیت غذایی ایران برخوردارند.
معاون اول رییس جمهور گفت: امسال تصمیم گرفته شد که به جای برگزاری همایش روستا و عشایر در تهران این مراسم در بیرجند برگزار شود و به فضل الهی گام های اساسی برای توسعه و پیشرفت روستاهای کشور برداشته خواهد شد.
دکتر جهانگیری یکی از مهمترین سیاست های جمهوری اسلامی که با فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت را تشکیل جهاد سازندگی دانست و گفت: هدف از ایجاد جهاد سازندگی عمران و توسعه روستاها و مناطق محروم بود و امروز پس از گذشت چهل سال از عمر نظام جمهوری اسلامی کارنامه ما در این زمینه درخشان است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در ایجاد زیرساخت ها نظیر جاده آسفالته، گازرسانی، بهداشت، آموزش و پرورش و حتی اشتغال کارهای بزرگی در مناطق محروم و روستاها انجام شده و این روند ادامه خواهد یافت.
لازم به ذکر است در این سفر وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان و نیز رییس کمیته امداد امام، رییس بنیاد مسکن و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، دکتر جهانگیری را همراهی می کنند.
انتهای پیام /*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما