plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۳۵۲۵۴
دستاورد اقتصادی بدون احتساب نفت و واردات آن؛

رییس کل گمرک: تجارت خارجی ایران در سال جاری به ۷۵.۵ میلیارد دلار رسید

گزارش تراز تجارت خارجی علمی تر ارائه خواهد شد
رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تجارت خارجی کشور از ابتدای سال شمسی تا انتهای آبان «بدون نفت و واردات آن» به حدود ۷۵.۵ میلیارد دلار رسیده است، گفت: گزارش تراز تجارت خارجی در همه جای دنیا با در نظر گرفتن مجموعه محاسبات مربوط به واردات و صادرات انجام می‌شود که در این صورت تراز تجارت خارجی کشور ما دستکم ۱۰ میلیارد دلار در هشت ماه امسال مثبت خواهد بود.
رییس کل گمرک: تجارت خارجی ایران در سال جاری به ۷۵.۵ میلیارد دلار رسید
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، محمد رضوانی‌فر روز یکشنبه گفت: در این مدت حدود ۲۵ میلیون تُن واردات به استعداد حدود ۴۲ میلیارد دلار و ۹۰ میلیون تن صادرات به استعداد حدود ۳۲ میلیارد دلار و به تقریب ۱۱۵ میلیون تن کالا وارد و صادر شده و عملیات تشریفات گمرکی آن انجام شده است.

وی بیان داشت که این عملیات صادرات بدون نفت و واردات آن به حدود ۷۵.۵ میلیارد دلار تجارت خارجی منتج شده است، ادامه داد: این حجم از صادرات و واردات، بدون صادرات نفت، برق و خدمات فنی مهندسی انجام شده و بطور حتم میزان دقیق‌تر و صحیح تر حجم تجارت خارجی کشور باید با درآمدهای نفتی محاسبه شود.

رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه گزارش تراز تجارت خارجی در همه جای دنیا با در نظر گرفتن مجموعه محاسبات مربوط به واردات و صادرات انجام می‌شود، تاکید کرد: در کشور ما هم باید واردات و صادرات اینگونه کالاها و خدمات از جمله صادرات نفت، صادرات خدمات فنی و مهندسی و برق در گزارش‌ها اضافه شود که در این صورت تراز تجارت خارجی کشور ما دستکم ۱۰ میلیارد دلار در هشت ماه امسال مثبت خواهد بود.

وی افزود: در گزارش‌هایی که به زودی توسط گمرک منتشر خواهد شد میزان صادرات برق، خدمات فنی و مهندسی و نفت هم اضافه خواهد شد، تا گزارش تراز تجارت خارجی مبتنی بر مبانی بین المللی و علمی تری ارائه شود.

رضوانی فر گفت: در این شرایط اقتصادی که به‌دلیل فضای ظالمانه تحریم پیرامون تجارت خارجی کشور ما ایجاد شده تک تک نیروهای پاک دست و دلسوز و سخت کوش گمرکات کشور که در ایفای مسوولیت مرزبانی اقتصادی تلاش می کنند به معنی واقعی کلمه بسیجی اقتصادی هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما