plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۵۱۰۶

کاخ سفید: سیاست‌های ما درخصوص‌ ایران یا عراق تغییری نکرده است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با دفاع از تصمیم دولت آمریکا برای تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران تاکید کرد که این اقدام به منزله تغییر سیاسیت های آمریکا درقبال تهران یا بغداد نیست.
کاخ سفید: سیاست‌های ما درخصوص‌ ایران یا عراق تغییری نکرده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به انتقادها از دولت جو بایدن برای تمدید معافیت عراق از تحریم‌های ایران برای یک دوره چهار ماهه دیگر پاسخ داد.

وی نوشت: این بیست و یکمین باری است که دولت آمریکا این معافیت را تصویب کرده است و به روندی که در دولت دونالد ترامپ آغاز شده بود، ادامه داد. این اقدام هیچ تغییری در سیاست ما درقبال ایران یا عراق ایجاد نمی‌کند.

این مقام کاخ سفید افزود: این معافیت تضمین می‌کند که مردم عراق به‌طور ناگهانی دسترسی به برق را از دست نمی‌دهند یا با افزایش غیرضروری قیمت برق مواجه نخواهند شد.

واتسون همچنین خاطر نشان کرد که عراق با تشویق ایالات متحده در حال پیشرفت چشمگیری به سوی استقلال انرژی است. اما دستیابی به این استقلال زمان می‌برد.

دولت آمریکا شامگاه سه‌شنبه‌ معافیت از تحریم‌های ایران را برای یک دوره چهار ماهه دیگر تمدید کرد که به عراق اجازه می‌دهد به خرید برق از ایران ادامه دهد و تهران نیز به واسطه آن قادر خواهد بود به‌طور محدود به میلیاردها دلار از وجوه مسدود شده خود در عراق دسترسی پیدا کند.

این معافیت به بغداد اجازه می‌دهد تا واردات انرژی خود را بدون ترس از مجازات‌های آمریکا برای نقض تحریم‌های ایران ادامه دهد. همچنین این معافیت ۱۲۰ روزه مقرراتی را حفظ خواهد کرد که بر اساس آن، بخش‌هایی از درآمدهای حاصل از فروش برق ایران به عراق می‌تواند به حساب‌هایی در عمان منتقل و سپس به یورو یا سایر ارزهای رایج مبادله‌شده برای ایران برای خرید محصولات غیرتحریمی تبدیل شود.

این اقدام واشنگتن با واکنش منفی جمهوری‌خواهان آمریکا همراه شد که اغلب سیاست‌هایی ضد ایرانی را دنبال می‌کنند. این معافیت در واقع اجازه دسترسی ایران به ۱۰ میلیارد دلار از درآمد صادرات انرژی به عراق را می‌دهد که در حال حاضر در حساب‌های امانی در عراق نگهداری می‌شود.ایسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما