plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۴۸۹۳

واکنش کاخ سفید به اعلام دریافت پیام از آمریکا از سوی امیرعبداللهیان

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر دریافت پیام‌هایی از واشنگتن درباره آتش‌بس در جنگ غزه واکنش نشان داد و این موضوع را رد کرد.
واکنش کاخ سفید به اعلام دریافت پیام از آمریکا از سوی امیرعبداللهیان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آمریکا موضوع ارسال پیام به ایران درباره آتش‌بس در جنگ غزه را رد کرد.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در این باره مدعی شد که «این اظهارات، مطلقا، کذب هستند.»

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با نادیده گرفتن نقش تنش‌زای واشنگتن در جنگ غزه به واسطه حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی گفت «ما به وضوح به ایران گفته‌ایم که نباید به دنبال گسترش این درگیری و پیامدهای آن باشد.»

او افزود: «همچنین به طور علنی و غیرعلنی گفته‌ایم که خواستار آزادی اسرا در دست حماس هستیم. اجرایی شدن آزادسازی اسرا نیازمند وقفه‌ای بشردوستانه در جنگ است. مسئولیت هر گونه تاخیری با حماس است.»

ادعای این مقام آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌ها در سه روز گذشته از طرفی به ما پیام داده‌اند که ما به دنبال آتش بس هستیم و اقداماتی را در این ارتباط انجام داده‌ایم اما در عمل آنها فقط از کشتار جمعی و نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما امیدواریم آمریکا هر چه زودتر سیاست خود را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش در نشست امان گفته بود: ما بر این باوریم که یک توقف درگیری می‌تواند مکانیسمی مهم برای حفاظت از غیرنظامیان، ارسال کمک به آنها و خروج خارجی‌ها از این باریکه باشد درحالیکه اسرائیل را قادر می‌سازد تا حماس را شکست دهد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا تاکنون هر نوع آتش بس در غزه را رد کرده است و به بمباران وحشیانه خود در غزه در یک ماه گذشته ادامه داده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما