plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
کد مطلب : ۳۵۰۹۶

عمل‌های زیبایی که خطر مرگ در آن بیشتر است!

دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: متاسفانه با توجه به پرونده‌هایی که وجود دارد تعداد موارد مرگ‌ومیر و عوارض بعد جراحی‌های زیبایی دارد بیشتر می‌شود. بسیاری از افراد واقعاً نیازی به عمل ندارند، اما به‌دلیل مسائلی مانند مد، چشم هم‌چشمی یا جو تبلیغاتی، خواستار عمل زیبایی هستند.
عمل‌های زیبایی که خطر مرگ در آن بیشتر است!
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، دکتر علیرضا صابری بیان کرد: این هم به‌خاطر ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه است که مهارت و علم روز ندارند. یکی از دغدغه‌های ما همین مسئله شده است. تبلیغات‌های فریبنده سبب می‌شود آدم‌ها گمان کنند هر کاری را برای هر کسی می‌شود انجام داد، درحالی‌که برای یک جراحی زیبایی با کمترین عوارض شما حتما باید دقیق معاینه شوید و این نیاز است به پزشک درستی مراجعه کرده باشید.

خطر مرگ برای کدام عمل‌ها بیشتر است؟

این فوق تخصص درباره خطر مرگ در جراحی زیبایی گفت: این احتمال برای عمل‌های زیبایی ساده مانند جراحی بینی و لیفت صورت کمتر است. هر چقدر زمان عمل جراحی طولانی‌تر شود و فرد بیماری زمینه‌ای داشته باشد ریسک را بیشتر می‌کند و از طرفی تمام عمل‌های جراحی چنانچه توسط متخصص مربوطه و در محل و فضای مناسب انجام نشود مرگ بار خواهد بود.

مهمترین نگرانی ها

دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: هر عمل جراحی خطر عوارض دارد، بعضی مواقع عوارض عمل جراحی غیرقابل جبران است، مخصوصاً اگر به‌دست کسی انجام شود که آموزش لازم برای جراحی ندیده باشد و مهارت کافی را نداشته باشد، گاهی ممکن است فرد تا آخر عمر گرفتار عوارض بعد جراحی شود.

خیلی از تقاضاها برای جراحی زیبایی بینی تقاضای درستی نیست

صابری گفت: ما به دنبال این هستیم که عمل‌های واقعی انجام شود، امروز سیل عظیمی از مراجعه کننده داریم که اصلاً نیاز به جراحی زیبایی ندارند. از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده ۳۰ نفر آن‌ها به عمل نیاز دارند، ۳۰ نفر دیگر واقعاً نیازی به عمل ندارند، اما به‌دلیل مسائلی مانند مد روز یا مواردی مانند چشم و هم‌چشمی خواستار عمل زیبایی بینی هستند، ۴۰ درصد باقی مانده هم کسانی هستند که هم می‌توانند عمل کنند و هم می‌توانند عمل نکنند بنابراین سلیقه خودشان برمی‌گردد. اما دنبال کاهش این عمل‌های غیر لازم هستیم چراکه به‌طور نگران کننده در حال افزایش هستند.

درهرصورت نیاز به عمل جراحی زیاد نیست و برخی مواقع جو تبلیغاتی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد باعث می‌شود تعداد عمل‌های زیبایی افزایش پیدا کند. خیلی از انجمن‌های بزرگ هم در تلاش هستند فرهنگ‌سازی کنند مانند انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران که تلاش داریم آگاهی بدهیم که مردم بدانند همیشه و تحت هر شرایطی نیاز به عمل جراحی نیست.خبرآنلاین

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما