plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۴۸۴۱

اردوغان نتانیاهو را پوپولیست خواند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را پوپولیست خواند و گفت که وی حمایت مردم کشورش را از دست داده است.
اردوغان نتانیاهو را پوپولیست خواند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، رئیس جمهور ترکیه پس از بازگشت از آستانه در هواپیما به خبرنگاران گفت نتانیاهو آدمی است که حمایت شهروندان خود را از دست داد و مخالفت مردم اسرائیل را به خود جلب کرده است. او می‌خواهد با استناد به تورات و استفاده از اصطلاحات مذهبی از قتل‌ عام های خود حمایت کند. کارهایی که این آدم انجام می‌دهد صرفاً اقدامات تبلیغاتی و رویکرد پوپولیستی است. دولت اسرائیل به طور سیستماتیک خانه ها، خیابان ها، مشاغل و فضای زندگی فلسطینی ها را غصب می کند. اسنادی امضا می شود که به آنها حق زندگی نمی دهد. اشغال گسترده شده است و اشغالگرانی به نام شهرک نشینان در فلسطین مستقر شده اند".

به گفته وی، در اروپا "تاریخ استانداردهای دوگانه، بی‌اصولی و بی‌قانونی نوشته می‌شود".

رهبر ترکیه افزود: "...چه چیزی باعث می‌شود که به اجساد نوزادانی که پشت سر هم ردیف شده‌اند توجه نکنند؟ چه چیزی اروپا را کور می‌کند تا بمب‌هایی را که بر غزه فرو می‌ریزد ، نبیند؟ این چه نوع دین و وظیفه ای است که باعث می شود او متوجه انتقام های زشت و غیرانسانی نشود؟ اگر خدای نکرده فردا در فلان کشور اروپایی همچنین قتل عامی رخ دهد، اتحادیه اروپا بسته به اینکه دین و وظیفه ای در قبال عامل قتل عام داشته باشد یا نه، موضع خواهد گرفت . ما خوب می دانیم که در گذشته در بوسنی و سربرنیتسا در قلب اروپا چه اتفاقی افتاده و چگونه کشورهای اروپایی مانند امروز سکوت کردند و چشم خود را بر روی این کشتار بستند".

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما