plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۳۴۷۹۴

26 روز پس از عملیات طوفان الاقصی؛ شمار شهدای غزه از 9000 نفر گذشت

بمباران وحشیانه اردوگاه جبالیا با ۶ تن بمب
بیست و ششمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه به رغم واکنش های اعتراضی جهانیان به ادامه کشتارهای این رژیم، در حالی آغاز شده است که حملات زمینی و هوایی ارتش صهیونیستی گسترش یافته و شمار شهدا و مفقودین بمباران غزه از 11 هزار نفر فراتر رفت.
26 روز پس از عملیات طوفان الاقصی؛ شمار شهدای غزه از 9000 نفر گذشت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به 8980 نفر شامل 3557 کودک و 2236 زن رسیده است.

همچنین آمار مفقودین به حدود 2000 نفر و شمار مجروحان این حملات به 21 هزار و 48 نفر افزایش یافته است.

در یکی از فجیع ترین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، ظهر دیروز سه شنبه ارتش صهیونیستی با بمباران وحشیانه، بیش از 100 نفر را در اردوگاه جبالیا به شهادت رساند و 300 نفر را زخمی کرد. 

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه به شبکه خبری الجزیره گفت: آنچه در جبالیا رخ داده، نخستین کشتار غیر نظامیان توسط اسرائیل نیست. با امکانات محدود خود در تلاش هستیم افراد زخمی را از زیر آوار خارج کنیم و نجات دهیم.

القدره با بیان اینکه به خاطر تراکم جمعیت، احتمالا تعداد بیشتری به شهادت رسیده‌اند، افزود: شاید تعداد شهدا، با شهدای فاجعه بیمارستان المعمدانی برابر شود.
 
بنابر اعلام آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) یک میلیون نفر یا به عبارتی نیمی از جمعیت غزه تا کنون شمال نوار غزه به سمت جنوب آواره شده اند.

تداوم بمباران فجیع غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در برابر دیدگان جهانیان در حالی است که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان درصدد تصویب قطعنامه هایی در حمایت بیشتر از این رژیم برآمده اند.

در بیست و ششمین روز از جنگ در فلسطین، با گسترش عملیات زمینی ارتش اسرائیلی، نبردهای زمینی با اشغالگران در سه محور بیت حانون، شمال بیت لاهیا در نزدیکی محله العطاطره و التوام و در جنوب شهر غزه در منطقه جحر الدیک متمرکز شده است.

همچنین بر اساس اعتراف ارتش اسرائیل، دیروز دو عضو یگان نخبه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه کشته شدند.

در نبردهای منطقه جحر الدیک، نیروهای مقاومت فلسطین گروهی از نظامیان اسرائیلی را در کمین گرفتار کردند و دو تانک رژیم اسرائیل نابود شد.

درگیریها به‌صورت پراکنده در تمامی محورها ادامه دارد.

سخنگوی القسام دیروز سه شنبه اعلام کرد: نیروی دریایی مقاومت برای اولین بار، با استفاده از اژدر «العاصف» که از راه دور هدایت می‌شود، توانست تعدادی حملات را به اهداف دریایی در سواحل غزه انجام دهد.

وقوع درگیری شدید بین نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست در جنوب منطقه الزیتون غزه و شنیده شدن صدای انفجارهای پی درپی و تیراندازی بی وقفه همراه با بمباران هوایی
در کرانه باختری رسانه های فلسطینی از درگیری مسلحانه و یورش پی در پی نیروهای صهیونیست به شهر جنین و اردوگاه آن طی شب گذشته و بامداد امروز (چهارشنبه) خبردادند.

گفتنی است؛ نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها و استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید مشغول است.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما