plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۴۴۲۳

لاوروف: خواستار تقویت نظام چندقطبی هستیم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: لازم است اطمینان حاصل شود که روح چند قطبی مندرج در منشور سازمان ملل متحد تحقق یابد.
لاوروف: خواستار تقویت نظام چندقطبی هستیم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مقاله خود به این نکته اشاره نمود که اکثریت جهان نمی خواهند تحت فشار و "دیکته کردن شرایط" از سوی کسی زندگی کنند.

وی در ادامه نوشت: آنها می خواهند در شرایط برابر در چارچوب یک معماری چند قطبی به موجودیت خود ادامه بدهند که باید تقویت شود. لازم است اطمینان حاصل شود که روح چندقطبی مندرج در منشور سازمان ملل متحد تحقق یابد. تعداد فزاینده ای از کشورهای اکثریت جهانی در تلاش برای تقویت حاکمیت خود و دفاع از منافع ملی، سنت ها، فرهنگ و شیوه زندگی هستند. آنها نمی خواهند تحت دیکته کسی زندگی کنند، آنها می خواهند با یکدیگر و با بقیه جهان دوست باشند و فقط در شرایط مساوی و برای منافع متقابل، در چارچوب یک معماری چند قطبی به طور عینی در حال ظهور تجارت کنند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: این همان روحیه ای است که در اجلاس سران بریکس، گروه 20 و اجلاس سران شرق آسیا حاکم بود.

به گفته وی، تلاش‌های اصلاحی سازمان ملل که باید با هدف تأیید برتری حقوق بین‌الملل باشد، باید پتانسیل نوع جدیدی از اتحادیه‌ها را جذب کند که منعکس‌کننده منافع جنوب جهانی باشد.

قبل از همه بریکس که پس از نشست ژوهانسبورگ قدرت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داد و نفوذ واقعاً جهانی را به دست آورد.

در سطح منطقه ای، رنسانس سازمان هایی مانند اتحادیه آفریقا، جامعه آمریکای لاتین و کارائیب، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سایر ساختارها وجود دارد.

در اوراسیا، هماهنگی فرآیندهای یکپارچه سازی در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، آسه آن، سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشورهای مشترک المنافع و پروژه چینی "یک کمربند، یک راه" در حال افزایش است".

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد که مسئولیت بحران کنونی در روابط بین‌الملل برعهده اقلیت غربی است که یک خط "تهاجمی و به شدت خودخواهانه" را دنبال می‌کند.

خطرات یک درگیری جهانی در حال افزایش است. در عین حال، راهی برای خروج از این وضعیت وجود دارد. در ابتدا همه باید مسئولیت خود در قبال سرنوشت جهان در یک زمینه تاریخی درک کنند و نه از منظر فرصت‌طلبی انتخاباتی در انتخابات ملی بعدی.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما