plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۳۱۸۲۱

لاوروف: تلاش های غرب برای منزوی ساختن روسیه شکست خورده است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از شکست تلاش های کشورهای غربی برای منزوی کردن روسیه خبر داد.
لاوروف: تلاش های غرب برای منزوی ساختن روسیه شکست خورده است
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس آنلاین جهانی چندقطبی گفت که تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه با شکست مواجه شده است.

او گفت که "طبیعی به نظر می رسد که تلاش های واشنگتن و ماهواره هایش برای معکوس کردن مسیر تاریخ، برای وادار کردن جامعه بین المللی به زندگی بر اساس "نظم مبتنی بر قوانین" ابداع شده، با شکست مواجه شود. 85 درصد از جمعیت جهان حاضر نیستند برای کلانشهرهای استعماری سابق "شاه بلوط" را از آتش بیرون بکشند.

لاوروف افزود: "در عین حال آنها بر اساس منافع ملی اساسی خود هدایت می شوند، سیاست مستقلی را در امور داخلی و خارجی دنبال می کنند. آنها دیگر نمی خواهند گروگان بازی های جیوپلیتیکی دیگران و مجری اراده دیگران باشند."

وی خاطرنشان کرد: در طول 30 سال گذشته، سهم کشورهای گروه 7 در اقتصاد جهانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، در حالی که وزن کشورهای دارای بازارهای نوظهور به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: اکنون اولین قدرت اقتصادی جهان، در برابری قدرت خرید، چین است که به طرز ماهرانه ای مکانیسم های بازار و روش های دولتی تنظیم را با هم ترکیب می کند.

به عقیده وی، در جهان چندقطبی مدرن، تنها جایگزین معقول برای رویارویی، متحد کردن تلاش‌های مراکز کلیدی جهانی بر اساس اصول منشور ملل متحد، از جمله تضمین در عمل احترام به برابری حاکمیتی دولت‌ها است.

به گفته وی، روسیه همچنان در خط مقدم تلاش های بین المللی برای تقویت اصول چندقطبی حقوقی و دموکراتیک ارتباطات بین دولتی قرار دارد. او به طور فعال در سازمان ملل، از جمله گروه دوستان در دفاع از منشور سازمان ملل، به کار خود ادامه خواهد داد و همچنین اقدامات خود را از نزدیک با متحدان و همفکرانش در CSTO، EAEU، CIS، BRICS، SCO و سایر انجمن های منطقه ای کشورهای در حال توسعه هماهنگ خواهد کرد.اسپو تنیک

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما