plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۴۱۴۱
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

تعداد بیماران سرپایی کرونا در اصفهان افزایش یافت

هنوز مواردی از سویه های جدید شناسایی نشده است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این استان در یک هفته اخیر افزایش یافته است.
تعداد بیماران سرپایی کرونا در اصفهان افزایش یافت
به گزارش سرویس سلامت ایصال نیوز، پژمان عقدک روز سه‌شنبه افزود: نسبت آزمایش‌های مثبت روزانه کرونا در اصفهان نیز در مقایسه با یک ماه گذشته افزایش یافته اما تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها و بخش های مراقبت های ویژه (ICU) تفاوتی نکرده و ثابت مانده است.

وی با بیان اینکه موارد کرونا در اصفهان در زمان حاضر از زیر مجموعه اومیکرون است، اظهار داشت: هنوز مواردی از سویه های جدید کرونا مانند " پیرولا " در کشور و اصفهان شناسایی نشده است.

عقدک درباره آخرین آمار کرونا در استان اصفهان گفت: آمار بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها کمتر از ۱۰ نفر و بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) در یک هفته اخیر، یک یا صفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از ۲ هفته آینده و همچنین احتمال ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در فصل پاییز لازم است که توصیه های مربوط به بیماری های تنفسی به خوبی رعایت شود.

وی تاکید کرد: به گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان کمتر از پنج سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، مادران باردار، افراد دارای بیماری های زمینه ای و سیستم ایمنی ضعیف توصیه می شود که از هم اکنون برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

عقدک بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا را اواخر تابستان و اوائل پاییز دانست و افزود: در زمان حاضر انواع واکسن های داخلی و خارجی آنفلوآنزا در داروخانه ها موجود است.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون گزارشی از همه گیری بیماری خاصی در بین زائرانی که از عراق برگشته اند، نداشتیم، اضافه کرد: مورد مثبتی از ابتلا به وبا نیز نداشته ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مردم توصیه کرد که با توجه به تغییر فصل و همچنین افزایش ترددها و مسافرت ها در پایان شهریور، نکات بهداشتی مانند شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه فضاهای سربسته را جدی بگیرند و اگر دارای علائم بیماری های تنفسی هستند از حضور در جمع پرهیز کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما