plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۴۱۱۱

مشارکت یک هیئت تجاری صهیونیستی در نشست دولتی امنیت سایبری در عربستان

یک سایت عبری زبان از مشارکت هیئت تجاری رژیم صهیونیستی در نشست دولتی امنیت سایبری در شهر الدمام عربستان خبر داد.
مشارکت یک هیئت تجاری صهیونیستی در نشست دولتی امنیت سایبری در عربستان
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سایت خبری i۲۴ رژیم صهیونیستی در گزارشی درباره سفر هیئت تجاری ۱۲ نفره این رژیم به شهر الدمام عربستان برای شرکت در نشست دولتی امنیت سایبری اعلام کرد: توافق روابط دیپلماتیک میان عربستان و اسرائیل دیگر یک رویای دور از دسترس نیست. مسئولان کاخ سفید در حال رفت و آمد به منطقه هستند و تعداد زیادی از وزرای اسرائیلی به آمریکا سفر کرده‌اند. حتی یک هیئت فلسطینی به عربستان سفر کرده است. این نشان می‌دهد که منطقه خاورمیانه در آستانه یک دوره جدید است.

اول ماه اوت هیئت تاجران اسرائیلی برای حضور در نشست دولتی رسمی درباره امنیت سایبری به شهر الدمام عربستان رفتند. مسئولان عربستانی در دیدار با این تجار اسرائیلی که به صورت رسمی به این نشست دعوت شده بودند پیام قوی را برای اسرائیل فرستادند که محتوایش این بود که با تمام احترامی که عربستان برای امارات، بحرین و مراکش که توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کرده‌اند، قائل است اما مسئله ما بسیار متفاوت است. عربستان قیمومیت اماکن مقدس حدود دو میلیارد مسلمان را بر عهده دارد. برای همین عادی‌سازی روابط با ما یک موضوع کاملا متفاوت است.

به گفته این سایت مسئولان عربستانی در پیام خود اعلام کردند که صلح بین تل آویو و ریاض به هرگونه روابط رسمی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و اسلامی مشروعیت می‌بخشد.

این سایت اعلام کرد در ماه می گذشته نیریت اوفیر، پژوهشگر اسرائیلی برای سخنرانی در نشست "امنیت در خاورمیانه" که در ریاض برگزار شد، دعوت شده بود.

شاید این اولین باری بود که یک یهودی اسرائیلی یک سخنرانی علنی را در مقابل تعداد زیادی از مردم منطقه به ویژه لبنان، یمن و عراق ایراد می‌کرد. مسئله غافلگیر کننده دیگر زمانی اتفاق افتاد که مسئولان دولتی عربستانی با این پژوهشگر تماس گرفته و از او خواستند رهبری هیئت تجاری را برای حضور در نشست الدمام بر عهده بگیرد. این بار تجار اسرائیلی با ویزاهای خارجی وارد عربستان شدند اما علنا به عنوان تجار اسرائیلی در نشستی با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از جمله نمایندگان شرکت‌هایی مثل آرامکو و شرکت‌های نفت و گاز از کشورهای شورای همکاری فارس حضور یافتند.

در این نشست از شرکت‌های صهیونیستی برای حضور در نشست‌های ویژه‌ای با شرکت‌هایی از کشورهای جهان عربی به ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دعوت به عمل آمد. نشست‌هایی میان نمایندگان این شرکت‌ها با شرکت نفت آرامکو، وزارت انرژی عربستان، شرکت برق عربستان و وزارت نفت و گاز بحرین برگزار شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما