plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۳۳۹۷۸

افزایش تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف عراق

استقرار نیروهای حشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه
خبرهای رسیده از عراق از تحرکات مشکوک و استقرار نیروهای آمریکایی در مرز و جابه جایی های آنها در مناطق مختلف این کشور حکایت دارد. همزمان یک منبع امنیتی عراقی از استقرار نیروهای حشد الشعبی در مناطق نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار خبر داد.
افزایش تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف عراق
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از شبکه خبری العالم،‌ اشغالگران آمریکایی به صورت مثلثی شکل در مرز مشترک دو کشور عراق و سوریه مستقر شده اند که قاعده مثلث در عراق و نوک تیز رأس مثلث در سوریه است.

براساس این گزارش، تحرکات مشکوک کاروان های بزرگی از خودروهای نظامی آمریکا در بغداد، بصره، موصل، اربیل، صلاح الدین، الانبار و در مرز سوریه و عراق و همچنین پایگاه های نظامی در داخل خاک عراق رصد شده است.

آمریکا تحرکات نظامی گسترده خود را به عنوان «بخشی از جایگزینی معمول نیروها» توجیه و اعلام کرده که مطالب منتشر شده توسط رسانه ها و سایت های خبری در عراق مبنی بر وجود تحرکات نظامی با هدف تقویت نیروهای آمریکایی برای انجام عملیات نظامی در مرز مشترک سوریه و عراق واقعیت ندارد.

در میان سکوت کامل دولت عراق درمقابل لشکرکشی آمریکا، محافل سیاسی و مردمی عراق از وزارت دفاع و دولت این کشور خواسته اند تا بیانیه رسمی درباره تحرکات نظامی آمریکا صادر کند، آشکارا و شفاف توضیح دهد و به سوالات مطرح شده پاسخ روشن ارایه نماید. به ویژه اینکه مأموریت نیروهای آمریکایی طبق توافق فقط مشاوره و آموزش است در حالی که حرکت کاروان های نظامی با توافقنامه راهبردی امضا شده بین بغداد و واشنگتن در تضاد است.

این تحرکات پس از اظهارات محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و تأکید وی بر عدم نیاز به نیروهای نظامی خارجی در عراق، در حال وقوع است.

به رغم مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از این کشور، ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن همچنان به تقویت حضور خود و آوردن خودروهای زرهی و خودروهای سنگین بیشتر به پایگاه هایش در غرب و شمال عراق ادامه می دهد.

در واکنش به تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی، نمایندگان مجلس و سیاستمداران عراقی اقدامات ایالات متحده را بیهوده توصیف کردند که با هدف القای کنترل کاذب واشنگتن بر منطقه صورت می گیرد چرا که آمریکا قدرت خود را در منطقه از دست داده است.

استقرار نیروهای حشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه

به گزارش خبرگزاری المعلومه این منبع امنیتی اضافه کرد: نیروهای الحشد الشعبی همزمان با پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز گذرگاه مرزی القائم به سمت سوریه به طور گسترده در مناطق نوار مرزی با سوریه در غرب الانبار مستقر شدند.

وی افزود: این تدابیر در چارچوب برنامه فرماندهان امنیتی نیروهای الحشد الشعبی برای پر کردن شکاف‌های امنیتی جهت جلوگیری از نفوذ عناصر گروه‌های جنایتکار در صورت حملات نیروهای آمریکایی در عمق سوریه در نزدیکی گذرگاه القائم در غرب الانبار است.

پیشتر یک مسئول در استان الانبار گفته بود که ده‌ها فروند هواپیمای باربری غول پیکر آمریکایی در پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار فرود آمده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما