plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۴۳۱۵

حمله هوایی آمریکایی-صهیونیستی به مواضع حشدالشعبی عراق

برخی خبرها از حمله بامداد سه شنبه جنگنده های آمریکایی به جرف‌‌الصخر در نزدیکی بغداد خبر میدهد، اما برخی منابع محلی از احتمال دست داشتن اسرائیل در حمله به مواضع «کتائب حزب الله» در این منطقه سخن می گویند.
حمله هوایی آمریکایی-صهیونیستی به مواضع حشدالشعبی عراق
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری العالم از شنیده شدن صدای چندین انفجار در منطقه جرف الصخر عراق خبر داد.  صدای این انفجارها از منطقه «جرف الصخر»ِ، واقع در استان بابل به گوش می‌رسد.

بر اساس این گزارش، انفجارها ناشی از حمله هوایی پهپادهای متخاصم بوده و منطقه‌ای که هدف قرار گرفته مقر نیروهای مسلح عراق و رزمندگان حشد الشعبی است.

از سوی دیگر هواپیماهای آمریکایی در حال پرواز در منطقه القائم در مرز عراق و سوریه هستند.

منابع محلی می گویند حمله به جرف‌‌الصخر با جنگنده‌های اف‌-۱۶ آمریکایی انجام شده و همچنین دست‌کم ۴ انفجار در این منطقه به وقوع پیوسته است، در کنار احتمال حمله آمریکا به جرف‌‌الصخر برخی منابع از احتمال دست داشتن اسرائیل در این حملات سخن می گویند.

تاکنون دست کم 9 تن از نظامیان عراقی در این تجاوز هوایی به شهادت رسیده اند و شمار دیگری مجروح شده اند. جرف الصخر یک منطقه استراتژیک  بین بغداد و کربلا است.

از سوی دیگر شبکه المیادین از منابع خود در عراق نقل کرد که انفجارها در جرف الصخر در ۶۰ کیلومتری جنوب غرب شهر بغداد، ناشی از حمله هوایی بوده و منطقه هدف حمله نیز در محدوده تحت کنترل نیروهای مسلح و ارتش این کشور قرار دارد.

شبکه خبری «الحره» آمریکا نیز به نقل از برخی منابع ناشناس مدعی شد که سه انفجار در داخل اماکن متعلق به مواضع کتائب حزب الله و حشدالشعبی در بخش جرف الصخر روی داده و باعث کشته و زخمی شدن شماری از عناصر این گروه شده است.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد پنتاگون در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گزارش‌ها درباره حمله جنگنده‌های آمریکا به جرف‌الصخر را تکذیب کرد و گفت آمریکا دیشب هیچ حمله‌ای در نزدیکی بغداد انجام نداده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما