plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۳۷۵۴

شورای امنیت سازمان ملل کودتا در نیجر را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت ضمن مخالفت با تغییر غیرقانونی دولت در نیجر، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط رئیس جمهور این کشور و اطرافیان او شد.
شورای امنیت سازمان ملل کودتا در نیجر را محکوم کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد شنبه طی بیانیه‌ای کودتای نظامی در نیجر و سرنگونی دولت این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما اقدامات خلاف قانون اساسی برای تغییر قدرت در نیجر را به‌شدت محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط محمد بازوم رئیس جمهور منتخب نیجر، خانواده وی و اعضای کابینه او هستیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شورای امنیت ضمن حمایت از موضع اجتماع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در مقابله با کودتا در نیجر، نسبت به تأثیر منفی تغییرات غیرقانونی دولت‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد.

منابع امنیتی نیجری، بعدازظهر چهارشنبه خبر داده بودند نیروهای گارد ریاست جمهوری، «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور را در کاخ ریاست جمهوری در نیامی -پایتخت نیجر- تحت محاصره درآورده‌اند.

گارد ریاست جمهوری نیجر، نیز روز پنجشنبه در پخش زنده شبکه تلویزیون ملی این کشور (ORTN) رسما تایید کرد که با کودتا قدرت را در دست گرفته‌ است.

به دنبال این اعلام، ارتش نیجر نیز حمایت خود را از پایان دوره حکومت محمد بازوم اعلام کرد. تلویزیون رسمی نیجر، روز جمعه اعلام کرد که ژنرال «عبدالرحمن تیچیانی» فرمانده گارد ریاست جمهوری این کشور به عنوان رهبر جدید نیجر و رئیس شورای انتقالی این کشور تعیین شده است.

ژنرال تیچیانی در نطقی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، اعلام کرد که سربازانش به علت «نابسمانی اوضاع امنیتی» قدرت را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما