plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۰۱۹۸

گزارش ضد ایرانی دبیرکل سازمان ملل درباره شلیک موشک به عربستان

دبیرکل سازمان ملل متحد درحالی در گزارش خود به شورای امنیت، اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرده است که چنین ادعاهایی قبلا بارها توسط عربستان و امریکا مطرح شده بود و ایران نیز ان را از اساس تکذیب و مردود اعلام کرده است.
گزارش ضد ایرانی دبیرکل سازمان ملل درباره شلیک موشک به عربستان
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رویترز روز جمعه در خبری مدعی شده «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارش 14 صفحه‌ای خود به شورای امنیت که روز پنجشنبه تقدیم این شورا شده، منشأ موشک‌های مورد استفاده برای حمله به تأسیسات نفتی و فرودگاه‌های سعودی در سال گذشته را ایرانی دانسته است.

در گزارش گوترش تأکید شده که چندین مورد از سلاح‌ها و اشیایی که امریکا در نوامبر 2019 و فوریه 2020 توقیف کرده «منشأ ایرانی» داشته‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود گفته برخی اقلام کشف شده از نظر طراحی ویژگی‌های مشابهی با اقلامی دارند که در یک «واحد تجاری در ایران» نیز تولید می‌شود یا دارای مارک‌های فارسی هستند و برخی نیز بین فوریه 2016 و آوریل 2018 به ایران تحویل داده شده‌اند.

از سوی دیگر دو روز قبل 22 خرداد، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری به گفت‌وگویش با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره ایران اشاره کرده و نوشت: امروز تماس تلفنی بسیار خوبی با دبیرکل سازمان ملل داشتم. به تداوم همکاری با دبیرکل بر سر مسائلی مهم در شورای امنیت سازمان ملل از جمله لیبی، سوریه و ایران امیدوارم.

گفتنی است، وزارت خارجه کشورمان با صدور بیانیه شدیداللحنی اعلام کرد؛ جمهوری اسلامی ایران قویا به دبیرخانه سازمان ملل متحد توصیه می کند در سناریوی از پیش طراحی شده آمریکا برای جلوگیری از لغو محدودیت های تسلیحاتی ایران حرکت نکرده و با تهیه گزارش هایی که هیچ محمل قانونی ندارند به این روند خطرناک کمک نکند.

آمریکا خود بزرگترین ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و هیچ کس نمی تواند دامان آن کشور را از نقض گسترده قوانین بین المللی مبرا سازد.

ایران ضمن رد این ادعاها که به نظر می رسد تحت فشارهای سیاسی رژیم های آمریکا و عربستان صورت گرفته، مراتب نگرانی عمیق خود را در قبال استفاده ابزاری از دبیرخانه سازمان ملل متحد برای اهداف سیاسی ابراز می دارد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : خبرانلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما