plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۳۳۵۸۲

قاری‌قرآن: طرح تفصیلی ۴۴ شهر استان اصفهان در دست تهیه است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۴ شهر استان دارای طرح تفصیلی مصوب است، گفت: ۴۴ شهر دیگر این استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آنها در جریان است.
قاری‌قرآن: طرح تفصیلی ۴۴ شهر استان اصفهان در دست تهیه است
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن روز دوشنبه با اشاره به وضعیت طرح های توسعه شهری و فراشهری استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با ۱۱۴ شهر، از بزرگ‌ترین نظام سکونت‌گاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است، افزود: طرح‌های توسعه فراشهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از مهمترین طرح‌های فراشهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح‌های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح‌های توسعه شهری نام برد.

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت طرح های تفصیلی استان عنوان کرد: از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی، هم اکنون ۴۴ شهر دارای طرح تفصیلی مصوب است ، طرح تفصیلی ۳۰ شهر ابلاغ شده و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل نهایی ابلاغ است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۴۴ شهر دیگر استان دارای قرارداد طرح تفصیلی بوده و فرآیند تهیه آنها در جریان است، بیان کرد: باتوجه به اعتبار پیشنهادی از محل منابع دارایی‌های تملک سرمایه ای، تهیه طرح تفصیلی ۱۰ شهر دیگر استان در سال جاری و تا پایان سال ۱۴۰۲ در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما