plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۳۴۴
تداوم اقدامات خصمانه آمریکا و اروپا

جلسه ویژه نمایندگان نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس در بحرین

تشکیل نیروی دریایی ناظر بر تنگه هرمز و خلیح فارس
راهبرد آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر به بهانه ایجاد امنیت کشتیرانی در خلیج فارس عملا اشغال نظامی این منطقه حیاتی است. در واقع پس از تحریم کامل ایران، کنترل و اشغال نظامی این آبراه مهم بین المللی تکمیل کننده فشار حداکثری علیه ایران است. در اين ميان به مخاطره انداختن تنگه هرمز كه به عنوان تغذيه‌كننده حیاتی، نفت را به مناطق مختلف دنيا صادر مي‌كند، بازار انرژی، اقتصاد و امنیت جهان را به خطر مي‌اندازد، اقدامات آمریکا و انگلیس در این منطقه کاملا خصمانه و تنش آفرین است.
جلسه ویژه نمایندگان نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس در بحرین
به گزارش ایصال نیوز، در ادامه اقدامات تنش زا در منطقه، امروز چهارشنبه انگلیس، نمایندگان نظامی آمریکا، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی را به بحرین دعوت کرده تا درباره تشکیل نیروی دریایی ناظر بر تنگه هرمز و حلیح فارس بحث و تبادل نظر کنند.
به گزارش روزنامه گاردین، انگلیس امیدوار است به عنوان پل میان آمریکا و کشورهای اروپایی عمل کند، این در حالی است که آلمان (به ظاهر و در این مرحله) مخالفت خود را بیان کرده است.
گاردین از قول منابع مطلع نوشت علی رغم عدم حضور جرمی هانت در کابینه بوریس جانسون، پیشنهاد وی برای تشکیل نیروی ناظر اروپایی همچنان به قوت خود باقی است 
گفتنی است با هماهنگی آمریکا، هفته گذشته، سه کشور اروپایی فرانسه، ایتالیا و دانمارک با پیشنهاد بریتانیا برای ایجاد واحد نیروی دریایی اروپایی و راه اندازی گشت‌های دریایی اروپایی در تنگه هرمز موافقت کرده‌اند.
فرماندهی این نیروی دریایی اروپایی برعهده بریتانیا و فرانسه خواهد بود. این گشت دریایی به بهانه حفاظت از آزادی رفت و آمد از تنگه هرمز ایجاد خواهد شد.
لازم به ذکر است برخی تحلیلگران معتقدند که اهداف اصلی آمریکا و انگلیس، در لشکرکشی دریایی به منطقه خلیج فارس، در چند عامل پیدا و پنهان خلاصه می شود؛ هدف اول، تشدید محاصره علیه جمهوری اسلامی ایران، هدف دوم، نشان دادن تهران بعنوان تهدیدی برای دریانوردی بین المللی برای توجیه اشغالگری و حضور بلند مدت خود در منطقه، و هدف سوم باجگیری از دولتهای خلیج فارس و سوق دادن آنها به سمت خرید سلاح و پرداخت اموال در مقابل حمایت است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : خبر آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما