plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۳۲۷۹
صالحی در نشست اهالی فرهنگ هرمزگان

دولت تسهیل‌گر و بستر‌ساز عرصۀ فرهنگ‌ و‌ هنر است

موضوع شهر های خلاق در دستور کار است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ و هنر شناسنامه ما است و نمی توانیم به آن بی‌توجه باشیم. فرهنگ و هنر کارکردهای اجتماعی بسیاری دارد و خیلی از مصادیق توسعه اجتماعی و اقتصادی با فرهنگ و هنر گره خورده است.
دولت تسهیل‌گر و بستر‌ساز عرصۀ فرهنگ‌ و‌ هنر است
به گزارش ایصال نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان هرمزگان که عصر امروز در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، با تاکید بر این مطلب افزود: فرهنگ  و هنر جزو هویت ما ایرانی ها است و کم توجهی به آن به این معنا است که ما از ایرانیت خود فاصله گرفته ایم.

وی ادامه داد: اگر افق استان به سمت توسعه گردشگری است باید بدانیم گردشگری بدون فرهنگ و هنر در هیچ جا معنا ندارد و اگر تکرار گردشگر و رفت و آمد آن‌ها را می خواهیم باید به توسعه فرهنگی توجه کنیم.

صالحی گفت: ما از زاویه اشتغال هم باید به فرهنگ و هنر توجه کنیم و بخش قابل توجهی از بیکاران جامعه فارغ التحصیلان رشته های هنری هستند.

وی بیان کرد: ما بعد از انقلاب یک و نیم میلیون فارغ التحصیل هنری داشته ایم که فضای کار برای آن ها ضعیف است و باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقوله مد و لباس گفت: ما هم اکنون ۵ هزار شاغل در عرصه مد و لباس داریم و ظرفیت افزایش این میزان را تا یک میلیون نفر دارا هستیم.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر شناسنامه ما است و نمی توانیم به آن بی‌توجه باشیم. هنر کارکردهای اجتماعی بسیاری دارد و خیلی از مصادیق توسعه اجتماعی و اقتصادی با فرهنگ و هنر گره خورده است.

صالحی افزود: ایده های مختلفی دنبال می شود؛ بحث خیابان های فرهنگ و هنر که در بیش از ۱۰ شهر مقدمات اجرایی‌اش  مهیا شده تا اجرا شود و در آن فرصت هایی برای توجه به فضای فراغت، گردش، فرهنگ و اقتصاد گنجانده شده است.

وی بیان کرد: موضوع شهر های خلاق در دستور کار است تا بتوانیم شهرهایی با نمادهای دینی و ملی تعریف کنیم تا شبکه‌های شهرها را در تمدن ایرانی و موضوعات مختلف ایجاد کنیم.

صالحی تاکید کرد  تقویت صنوف فرهنگ هنر بحث بعدی است؛ فرهنگ و هنر کار دولت نیست و ما باید تسهیل‌گر باشیم و بسترها را ایجاد کنیم که در این قسمت هم اتفاقات خوبی در حال انجام است.

وی افزود: وزارت کار هم وارد بحث حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر شده است و در حوزه حمایت از کسب و کار های فرهنگی کارهایی شده است تا یک همدلی ایجاد و برخی از موانع برداشته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیاز داریم زیر ساخت های فرهنگ عامه منطقه خودمان را تکمیل کنیم و برش فرهنگی عامه استان هرمزگان بسیار غنی است.

وی ادامه داد: استان های مرزی مورد توجه ما بوده است و استان هرمزگان می تواند سفیر هم زیستی اجتماعی باشد و از کشور در بسیاری از امور و عرصه ها خطرزدایی کند.

صالحی گفت: اینکه ادارات دولتی از آثار هنرمندان خرید کنند نکته‌ای بوده است که همیشه پیشنهاد شده و استاندار هرمزگان می تواند مدیران استان را مورد تشویق برای استفاده از این آثار قرار دهد و این کار باعث دیده شدن آثار هنرمندان استان شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم قیمت کتاب های عمومی را حفظ کنیم و تعادل قیمت ها را متعادل کنیم. مجمع ناشران تهران برای حفظ قیمت کتاب ها به عنوان ناظر قرار داده شده است.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما