plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۳۱۶۳۰

سفیر ایران در عراق: خروج جریان صدر خلاء سیاسی ایجاد کرد

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت‌گویی تلویزیونی گفت که خروج جریان صدر از روند تشکیل دولت عراق، خلاء سیاسی ایجاد کرد.
سفیر ایران در عراق: خروج جریان صدر خلاء سیاسی ایجاد کرد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، آل صادق در گفت و گو با شبکه الشرقیه عراق تصریح کرد: خروج جریان صدر از روند سیاسی باعث خلاء شد و وجود آن در روند سیاسی ضروری است. من از برخی برادران عراقی می شنوم که تلاش هایی برای صحبت با سید مقتدا صدر می کنند تا به روند سیاسی بازگردد.

مجری شبکه از سفیر ایران درباره تعلیق فعالیت جریان صدر از سوی مقتدا پرسید و آل صادق جواب داد: سید (مقتدا صدر) آن تصمیمی را که مناسب می بیند، اتخاذ کرد اما ما این را نمی خواهیم با این حال او اختیار دارد.

مجری شبکه عراقی می گوید: شایعاتی وجود دارد که سید مقتدا بعد از این تصمیم (تعلیق فعالیت جریان صدر) ممکن است به ایران برود و آنجا معتکف شود مثل کاری که سابقا انجام داد، آیا این اطلاعات درست است؟

آل صادق پاسخ می دهد: من این اطلاعات را ندارم و ممنون می شوم که این اطلاعات را به من هم بدهید اما ایران، کشور دوم سید مقتدا است. در هر زمانی به او خوشامد می گوییم و از او استقبال گرم می کنیم. او در جمهوری اسلامی ایران، میان مردم خود خواهد بود.

پیش تر، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق با انگیزه اصلاح این جریان و با اشاره به فساد، این جریان را برای مدت حداقل یک سال به حالت تعلیق درآورد.

در پیام مقتدا صدر آمده است: اینکه اصلاحگر عراق باشم اما نتوانم جریان صدر را اصلاح کنم، اشتباه است.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما