plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵
کد مطلب : ۳۱۵۹۶
در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر

استاندار اصفهان: شورای گفت‌گو در حوزه فرهنگ و هنر استان تشکیل شود

۳۷۶ بنگاه اقتصادی به چرخه تولید بازگشته اند
استاندار اصفهان گفت: در عرصه هنرمندان مُصِر هستیم شورای گفت‌گوی بخش فرهنگ و هنر استان تشکیل شود تا با استفاده از نظرات صاحب نظران این حوزه مشکلات احصا شده و برای آنها راهکار اندیشیده شود.
استاندار اصفهان: شورای گفت‌گو در حوزه فرهنگ و هنر استان تشکیل شود
به گزارش ایصال نیوز از روابط عمومی استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی افزود: تمرکزگرایی مشکل مهمی است که از ۷۰ تا ۸۰ سال گذشته تاکنون در حکمرانی وجود دارد البته در دولت سیزدهم تلاش شده این نگاه تمرکزگرا کم‌رنگ تر از سابق شود اما هنوز به جایگاه ایده‌آل نرسیده و در آغاز مسیر هستیم.

مرتضوی که چهارشنبه شب در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر استان سخن می گفت ادامه داد: بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان به دلیل نگاه تمرکزگرایی است اما در صورتی که رویکردی که دولت در پیش گرفته مؤثر باشد می‌توان به ادامه مسیر امیدوار بود.

استاندار خاطرنشان کرد: ارتباط با بخش‌های متفاوت جامعه در دولت سیزدهم، به‌عنوان یک راهبرد اساسی دنبال می‌شود و تلاش شده با هم‌اندیشی و هم‌افزایی تصمیمات مهم و جریان‌ساز اتخاذ شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: در همین راستا جلسات مستمر و منظمی را با اقشار مختلف از جمله اصناف، دانشجویان، فعالان اقتصادی برگزار می‌کنیم و نتیجه این هم‌افزایی جهش‌های قابل توجه در بخش های مختلف استان از جمله حوزه اقتصادی بود.

مرتضوی گفت: نسبت مصارف به منابع بانکی استان از ۵۴ درصد به ۷۶ درصد رسیده است همچنین از ۹۴۱ بنگاه اقتصادی راکد استان ۳۷۶ بنگاه به چرخه تولید بازگشته اند.

استاندار اصفهان یادآور شد: مشکلات چند ساله استان که سال‌ها مردم را بلاتکلیف کرده بود با هم‌اندیشی و همفکری ساماندهی شد لذا امیدواریم این همفکری در حوزه فرهنگ و هنر نیز تأثیر گذار باشد.

همچنین معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار نیز در این جلسه گفت: برای بهره‌مندی از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر استان، قرارگاه حفظ و ارتقای هنر اصفهان تشکیل شود.

محمدرضا جان‌نثاری ادامه داد: استان اصفهان انباشته از ظرفیت، امکانات و توانمندی‌ها است که تنها با همت ویژه می‌توان از همه این ظرفیت‌ها بهره‌مند شد.

وی تأکید کرد: باید جلسات با هنرمندان اصفهان به صورت مستمر، منسجم و با برنامه‌ریزی برگزار شود و برای بهره‌مندی از این ظرفیت بی نظیر در استان، قرارگاه حفظ و ارتقای هنر تشکیل شود، هنرمندان ما برای حفظ حیا از مسائل معیشتی سخن نمی‌گویند اما بایستی نسبت به سخن‌های ناگفته هوشیار باشیم.

معاون استاندار اصفهان افزود: هنرمندان جسم و روح خود را برای خلق آثار هنری به کار می‌گیرند و ما مدیون اصحاب فرهنگ و هنر استان هستیم و باید برای دغدغه‌های بیان شده راهکار بیاندیشیم.

جان نثاری اضافه کرد: پس از شنیدن سخنان هنرمندان والامقام استان، بار سنگینی را بر دوش خود احساس می کنیم و امیدواریم خداوند متعال به ما همت مضاعفی دهد تا بتوانیم از حضور ارزشمند اصحاب فرهنگ و هنر استان به شایسته‌ترین نحو بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما