plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۱
کد مطلب : ۳۱۴۲۲
در دیدار با فعالان خبرگزاری دولت در اصفهان

استاندار اصفهان: رسانه یکی از پایه‌های اصلی نظام حکمرانی است

خبرنگاران برای خود هویت و احترام ویژه قائل باشند
استاندار اصفهان با بیان اینکه امروزه رسانه یکی از پایه‌های اصلی نظام حکمرانی است، گفت: اگر توجه و نگاه درستی به رسانه نشود، ارکان و چهارچوب نظام حکمرانی تعادل نخواهد داشت.
استاندار اصفهان: رسانه یکی از پایه‌های اصلی نظام حکمرانی است
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، سید رضا مرتضوی شامگاه دوشنبه در دیدار با رییس، دبیران، خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در استانداری افزود: اهمیت رسانه و جایگاه آن امروزه بر کسی پوشیده نیست و کیفیت کار رسانه ای و اعتبار آن بسیار مهم و موثر است.

وی با بیان اینکه نگاه به جایگاه فضای رسانه ای و تاثیرگذاری آن با اتفاقاتی که در پاییز پارسال در کشور شاهد آن بودیم تغییر یافته است، اظهار داشت: در آن مقطع زمانی، جنگ رسانه ای با پیوستگی و هم افزایی بین جریان های معاند و مخالف نظام شکل گرفت و در فضای مجازی و رسانه ای بن بستی به وجود آوردند که دُر و گوهر در دست مردم و حتی گردو را نشان نمی دادند بلکه آن را بصورت کلوخ به تصور می کشیدند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از اتفاق های خوبی که در جمهوری اسلامی می افتد در بسیاری از کشورها غنیمت است و بسیاری از ناگواری ها که در برخی از کشورها روزانه تکرار می شود را در کشورمان نداریم اما فضای رسانه ای معاند به گونه ای کار کرده است که اگر امروز سراغ جمعی از جوانان و دانشجویان برویم بخش قابل توجهی از آنها نمی دانند که چه خبر است و واقعیت چیست.

وی با بیان اینکه تصویری که از این قبیل شهرها و کشورها در ذهن مخاطبان ما فراهم می شود با واقعیت بسیار متفاوت است، اضافه کرد: برخی از جوانان تصور می کنند که قبله آمال و دنیای بهشتی در آن کشورهاست که این اتفاق به دلیل قوت و قدرت رسانه و کارهای هنری مانند فیلم بوجود می آید.

مرتضوی تاکید کرد: ما از بسیاری از مسائل غفلت کرده ایم زیرا نه تنها نسل جدید با بخشی از آرمان‌ها و ثمرات جمهوری اسلامی بیگانه است بلکه فضای رسانه ای سبب شده که فرزندان ما با مولفه های هویتی خود فاصله داشته باشند و ریشه های خود را نشناسند.

وی با بیان اینکه اگر جامعه ای بی هویت شد امکان اینکه افسار آن به هر دستی بیفتد وجود دارد، گفت: دشمن در ۴۴ سال گذشته هرکاری کرد تا به ایران ضربه بزند اما با اراده و نعمت حضور مردم و بخشی از جامعه که ریشه های هویتی خود را حفظ کرده است، در این کار موفق نشد.

مرتضوی با اشاره به اهمیت تاثیر رسانه و رفتار مخاطبان در قبال آن اظهار داشت: اگر مخاطبان در برابر خبری که می خوانند واکنش نشان دهند یعنی این رسانه موفق است و اعتبار دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر رسانه با عنوان اعتبار گره بخورد، واکنش مخاطب را به همراه دارد، تصریح کرد: بخشی از کار رسانه این است که ذائقه های جامعه را درست بشناسد و کار محتوایی خوبی برای آن انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر فعالیت رسانه در مسیر مولفه های هویتی، آینده روشن جامعه و تقویت نظام حکمرانی باشد، رسانه ای است که در چارچوب اصولی و مناسب حرکت می کند در غیر این صورت به سرباز بدخواهان کشور تبدیل خواهد شد.

مرتضوی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی رسانه ها بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی، پرداختن به این الگوسازی است، اظهار داشت: رسانه ها باید به گونه ای عمل کنند که محل انتشار ظرفیت های رسانه ای مثبت در جامعه باشند و خبرنگاران برای خود هویت و احترام مستقل و ویژه قائل باشند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: لازم است فعالان رسانه ای که دارای تجربه و سابقه فعالیت زیادی هستند و پیام، محتوا، خبر و مخاطرات حوزه رسانه ای را خوب می شناسند، به تعریف مرزهای این بخش، هویت بخشی به جایگاه و منزلت خبرنگاران و نظام رتبه بندی آنها بپردازند.

در این دیدار درباره مباحث مختلفی از جمله تقویت جایگاه رسانه های استان اصفهان بحث و تبادل نظر شد.ا یر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما