plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۳۱۴۹
نخستین تجربه انتخابات الکترونیک در تهران

اعلام جزئیات برگزاری و پوشش خبری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها

استقرار 7 هزار صندوق الکترونیک در حدود هزار و 700 شعبه
رئیس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری محلات شهر تهران، جزئیات برگزاری و نحوه پوشش خبری این رویداد شهری را تشریح کرد.
اعلام جزئیات برگزاری و پوشش خبری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها
به گزارش ایصال نیوز به نقل از شهرنوشت، غلامحسین محمدی با تاکید بر آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در روز جمعه 4 مردادماه گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات شورایاری ها توسط ستاد برگزاری، هیات اجرایی و هیات نظارت فراهم شده است. در این انتخابات 11 کمیته با حکم شهردار تهران به ستاد برگزاری انتخابات کمک کرده‌ و به گزارش‌های نهایی خود را دیروز در جلسه ای مشترک ارائه داده اند.
وی با بیان اینکه شهرداران مناطق به عنوان رؤسای هیات‌های اجرایی مناطق پیش بینی های لازم را درباره مشارکت جدی مردم چه در بحث تبلیغات و چه در حوزه پشتیبانی‌ برای برگزاری انتخابات الکترونیک در نظر گرفته اند، ادامه داد: بیش از 6 هزار نفر از پرسنل شهرداری تهران، وزارت کشور، استانداری و فرمانداری و اداره کل آموزش و پرورش در راستای برگزاری انتخابات با هیات اجرایی همکاری داشته باشند. 

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها تصریح کرد: انتخابات مذکور، نخستین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیک در شهر تهران است که با بیش از 7 هزار صندوق الکترونیک در حدود هزار و 700 شعبه اخذ رای در سطح 352 محله پایتخت برگزار می‌شود. 

جزئیات زمان اخذ رای 

به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره‌ انتخابات شورایاری های شهر تهران؛ انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه 4 مردادماه آغاز می شود و تا ساعت 16 ادامه دارد. البته در صورت نیاز با تصمیم هیات اجرایی زمان انتخابات تا ساعت 20 تمدید خواهد شد. نشست خبری هیات نظارت نیز در اولین فرصت پس از پایان رای‌گیری برگزار خواهد شد و در صورت تایید صحت انتخابات توسط این هیئت در بررسی‌های انجام شده، نتایج آرا در همان روز به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

محمدی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته برای پوشش رسانه ای گسترده این رویداد شهری گفت: این امکان فراهم شده است تا در روز جمعه بیش از 100 خبرنگار و عکاس با حضور در شعب رای‌گیری در سراسر شهر تهران، هیات مرکزی اجرایی مستقر در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و هیات مرکزی نظارت مستقر در شورای اسلامی شهر تهران، این رویداد عمومی را پوشش دهند. 

وی با بیان اینکه در روز انتخابات اطلاعیه‌‌های لازم در خصوص کم و کیف مسائل مرتبط توسط هیات اجرایی مرکزی صادر خواهد شد و از طریق رسانه‌های گروهی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید، عنوان کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند برای نظارت و اطلاع از نحوه شمارش آرا و جمع بندی نهایی در ستادهای اجرایی و نظارت مستقر شوند.

نحوه دریافت کارت برای حضور خبرنگاران

به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره‌ انتخابات شورایاری های شهر تهران؛ کلیه خبرنگاران و عکاسان چهارشنبه (2 مردادماه) و پنجشنبه (3 مردادماه) می‌توانند با مراجعه به ستاد اجرایی واقع در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نسبت به دریافت کارت‌ اقدام کنند. 

روش های اخذ اطلاعات کاندیداها و شعب اخذ رای

محمدی تصریح کرد: همچنین شهروندان می توانند برای دریافت لیست کاندیداها و شعب اخذ رای به تفکیک محلات، به آدرس Shorayari.tehran.ir مراجعه کرده یا نام محله خود را به شماره 1370000076 ارسال کنند. 

وی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها گفت: شهرداری تهران در این مدت، همکاری جدی را با وزارت کشور درخصوص برگزاری انتخابات الکترونیک که متضمن اخذ صندوق های الکترونیک و نرم افزارهای پشتیبان بود، داشته است. 

آماده باش تمام نیروهای شهرداری تهران

محمدی ادامه داد: در روز انتخابات کلیه ستادهای اجرایی مناطق از طریق ویدئو کنفرانس به صورت لحظه ای با ستاد اجرایی مرکزی ارتباط خواهند داشت و در صورت وقوع هرگونه مشکل رسیدگی فوری صورت می گیرد. 

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پنجمین دوره‌ انتخابات شورایاری های شهر تهران با تاکید براینکه نیروی انتظامی و یگان حفاظت شهرداری تهران مسئولیت حفظ امنیت شعب رای‌گیری را برعهده دارند، گفت: بنا به دستور شهردار تهران، کارکنان شهرداری در روز جمعه 4 مردادماه همزمان با برگزاری انتخابات در حالت آماده باش کامل قرار دارند. 

محمدی در پایان تاکید کرد: شهرداری تهران از شهروندان دعوت می کند تا در روز جمعه با حضور پای صندوق های رای، انتخابات باشکوهی را رقم بزنند و از فرصت موجود برای اداره بهتر شهر استفاده کنند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما