plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۱۲۷۲
وزیر نفت اعلام کرد

بنزین گران نمی‌شود/تکذیب چندبارۀ یک شایعه

مشکل تامین بنزین وجود ندارد
در پی نشر شایعه ای مبنی بر افزایش قیمت بنزین از تاریخ شنبه 19 / 1 / 1401 ، وزیر نفت این شایعه را تکذیب کرد و از مردم خواست توجهی به شایعات نداشته باشند چرا که هیچ گونه بحثی در خصوص افزایش قیمت بنزین در مجموعه دولت و مجلس مطرح نشده است.
بنزین گران نمی‌شود/تکذیب چندبارۀ یک شایعه
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز و به نقل از میزان، جواد اوجی در این رابطه گفت: هیچ گونه بحثی درخصوص افزایش قیمت بنزین نه در دستور وزارت نفت، نه دولت و نه مجلس قرار ندارد. مردم به شایعات توجه نکنند.

وزیر نفت در خصوص کمبود بنزین در ایام تعطیلات نوروزی: در هیچ‌کدام از چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه، مشکل تامین بنزین وجود نداشت.

وی افزود: رئیس‌جمهور امروز از دستگاه‌هایی که در نوروز به مردم خدمات‌رسانی کردند از جمله وزارت نفت، شرکت پالایش و پخش تشکر کرد. در خصوص تامین بنزین شب عید با تلاشی که همکاران ما که بیش از ۶۰ هزار نفر پرسنل در مجموعه درگیر بودند، توانستیم این رفاه نسبی را برای مردم مهیا کنیم.

اوجی همچنین در رابطه با تصمیم جدید اوپک پلاس تصریح کرد: بر اساس تصمیم اعضای اوپک پلاس که ایران نیز جز این اعضا است، مصوب شد تا پایان سال ۲۰۲۳، ۲ میلیون بشکه نفت کاهش پیدا کند تا قیمت‌های نفت متعادل شود. 

وی افزود: در چند هفته گذشته مذاکراتی بین اعضای اوپک پلاس در بحث کمیته فنی این مجمع انجام شد، نظر همه اعضا مبنی بر آن بود که با توجه به اینکه جلوی افت و کاهش قیمت نفت گرفته شود مصوب شد در کمیته فنی اوپک پلاس که ایران نیز نقش اساسی در آن داشت، به میزان یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه دیگر نیز در سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کند که در اجلاس وزارتی در جلسه اوپک پلاس که وزرا نیز حضور دارند نهایی خواهد شد. 



به گفته وزیر نفت این مطلب که روز‌های گذشته در کمیته اوپک پلاس مصوب شد تقریبا نزدیک به هشت تا ۱۰ درصد قیمت نفت جهانی را افزایش داد. علی رغم فشار آمریکایی‌ها مبنی بر افزایش تولید اوپک پلاس، نظر این سازمان و ایران این نبود که این اتفاق بیافتد و کاهش تولید در کمیته فنی اوپک پلاس رقم خود. 

بهره‌برداری از اولین مجتمع جمع‌آوری گازی همراه

وی همچنین از بهره‌برداری از اولین مجتمع جمع‌آوری گاز‌های همراه خبر داد و گفت: انشالله تا چند هفته آینده شاهد بهره‌برداری از اولین مجتمع جمع‌آوری گازی همراه در این دولت به نام مجتمع گاز منطقه هویزه یا همان ngl ۳۲۰۰ خواهید بود. روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز از میادین غرب کارون گازش‌های مشعل گاز سوزی که در حال رخ دادن است، این گاز همراه که در حال سوخته شدن است در این پالایشگاه گازی تبدیل به ارزش افزوده خواهد شد و گاز متان به شبکه سراسری پس از فرآورش منتقل می‌شود و بخشی از آن خوراک صنایع پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) می‌شود.

به گفته اوجی این پروژه با ۱/۳ میلیارد دلار آماده بهره‌برداری است. همچنین به صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب اشتغال‌زایی ۵ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت./میزان

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما