plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۳۰۹۸
در نشست خبری سخنگوی دولت مطرح شد

ربیعی: انتخابات شورایاری ها قانونی است

ثبت نام 12 هزار داوطلب برای شورایاری ها
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مخالفت سازمان بازرسی کل کشور با برگزاری انتخابات شورایاری ها در تهران، گفت: شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای را در خصوص تشکیل شورایاری ها در محله های پایتخت وضع کرده است این مصوبه در راستای اجرای ماده ۹۰ قانون شوراها به هیات تطبیق مصوبات ارسال شده و مورد اعتراض این هیات واقع نشده است.
ربیعی: انتخابات شورایاری ها قانونی است
به گزارش ایصال نیوز، ربیعی اظهار کرد: در ترکیب این هیات هم یک قاضی عالی رتبه قوه قضاییه مطابق نص صریح قانون عضویت و حضور دارد بنابراین براساس همان قانون هم اکنون این مصوبه قطعی و لازم الاجرا شده است.
سخنگوی دولت گفت: از طرف دیگر هیات وزیران با رویکرد افزایش مشارکت مردم و اینکه این شورایاری ها نشاط اجتماعی را به دنبال داشته است و موجب تقویت نهاد مدنی از پایین جامعه می شود برای همکاری وزارت کشور در برگزاری انتخابات شورایاری ها مصوبه ای را تصویب کرده است.
وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که این مصوبه از سوی رییس مجلس هم مغایر با قانون شناخته نشده است. بنابراین این برداشت را داریم که برگزاری شورایاری ها کاملاً قانونی است.
ربیعی در ادامه گفت: حدود ۱۲ هزار داوطلب برای انتخابات شورایاری ها ثبت نام کرده اند که ۹۹ درصد آنها تایید شده اند و بقیه هم به دلیل نقص مدرک تایید نشده اند. به هر حال دولت با این موضوع موافق است و شهرداری ها می توانند این انتخابات را انجام دهند البته امیدوارم که سازمان بازرسی هم در این زمینه سختگیری کنار بگذارد. 
انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما